Journal archive for Google Scholar Robot!
Iranian Journal of Medical Education
مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 20, Number 0 (2020-4)
The access to job expectation based on minimum learning essentials for pregnancy and delivery in bachelor new graduated midwives in Ahvaz 2015
میزان دستیابی به انتظارات شغلی مبتنی بر حداقلهای یادگیری درس بارداری زایمان در مقطع کارشناسی مامایی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Role of Medical Students in Outbreaks of Coronavirus: Opportunity or Threat
نقش دانشجویان علوم پزشکی در زمان شیوع ویروس کرونا: فرصت یا تهدید
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Developing a Curriculum Pattern of Professionalism for Medical Sciences Students
طراحی الگوی برنامه درسی اخلاق حرفهای برای دانشجویان علوم پزشکی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Agreement between colleagues: A fundamental and forgotten principle in writing the educational scholarship
توافق بین همکاران: اصل بنیادین و فراموش شده در نگارش فرایند دانش پژوهی آموزشی
|
[Abstract-FA]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Evaluation of physician's performance in patient education during discharge from medical interns’ viewpoint in medical university of Isfahan
عملکرد پزشک در آموزش به بیمار حین ترخیص از دیدگاه کارورزان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Designing, Conducting, and Assessment of Early Clinical Exposure Course for Practicing Professionalism and Communication Skills
طراحی، اجرا و ارزشیابی دوره مواجهه زودرس بالینی با هدف آموزش و تمرین تعهد حرفهای
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Prediction of Positive and Negative Academic Emotions Based on Personality Characteristics and Academic Procrastination in Students of Kerman University of Medical Sciences
پیشبینی هیجانات تحصیلی مثبت و منفی بر اساس ویژگیهای شخصیتی و اهمال کاری تحصیلی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Mediating Role of Teachers' Ability on the Application of E-learning: A Theoretical Path Analysis Model
نقش میانجی توانمندی استاد بر کاربرد یادگیری الکترونیک: یک مدل نظری تحلیل مسیر
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Meta- Analysis of Problem Based Learning on Students' Academic Achievement
فراتحلیل اثربخشی یادگیری مبتنی بر مسأله بر پیشرفت تحصیلی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Evaluation of outpatient care educational environment in Ayatollah Taleghani Hospital of Shahid Beheshti University of Medical Sciences from the perspective of medical students in winter 1398
ارزیابی محیط آموزشی درمانگاهی از دید دانشجویان پزشکی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Comparing the Ethical Sensitivity of Medical Residents with Surgical Residents of SBMU in 2016-17
بررسی میزان حساسیت اخلاقی دستیاران تخصصی گروههای داخلی و جراحی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Problems facing virtual medicine education
مشکلات پیش روی آموزش پزشکی مجازی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Item Weighting of the Faculty Member's Evaluation Form Regarding Shannon Entropy Technique from Dental Students' View
وزندهی گزارههای ارزشیابی اعضای هیأتعلمی دانشکده دندانپزشکی اصفهان از دیدگاه دانشجویان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Mediating Role of Academic Resilience in Relation to The Dimensions of the Meaning of Education and Stress in Nursing Students' Life in
نقش میانجی تابآوری تحصیلی در رابطه ابعاد معنای تحصیل و استرس زندگی دانشجویی در دانشجویان پرستاری
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Potential Benefits and Limitations of Using Virtual Reality-Based Patient Simulation Systems in Education
مزایا و محدودیتهای بالقوه بهکارگیری سیستمهای شبیهساز بیمار مبتنی بر واقعیت مجازی در آموزش
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Predicting of Self-compassion based on the Concept of life through the Mediation of Coping Strategies for Stress in Students
پیشبینی خودشفقتورزی بر اساس معنای زندگی با نقش میانجی راهبردهای مقابله با تنیدگی در دانشجویان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Corona and Gamification in Education
کرونا و بازی وارسازی آموزش
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Comparing the Criteria for Promoting Faculty Members of Iranian Medical Universities with Selected Universities of the World: A Comparative Study
مقایسه معیارهای ارتقای اعضای هیأتعلمی دانشگاههای علوم پزشکی ایران با دانشگاههای منتخب جهان: یک مطالعه تطبیقی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Developing and Validating a Virtual Classroom Model in Higher Education based on Connectivism Theory
طراحی و اعتبارسنجی الگوی کلاس مجازی در آموزش عالی بر اساس نظریه ارتباطگرایی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Educational Strategies of World Top-Ranked Universities to Mitigate the Unhealthy Effect of Covid-19
راهبردهای آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی برتر جهان در پاسخ به اثرات بیماری کووید-19
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Critique of the calculation of internships for professors in non-medical clinical disciplines
نقدی بر معادلسازی واحد کارآموزی و کارآموزی در عرصه اساتید در رشتههای بالینی غیر پزشکی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Model of Academic Performance based on Academic Identity, Academic Vitality and Flourishing of Students, and Academic Self-efficacy
مدل عملکرد تحصیلی براساس هویت تحصیلی، سرزندگی تحصیلی، شکفتگی، خودکارآمدی تحصیلی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Reflection on my Avatar experience of AMEE2020
بازاندیشی بر تجربه Avatar من از همایش آموزش پزشکی مجازی اروپا
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Assessing the Students' Learning and Satisfaction of the Face-to-Face Teaching or Hybrid Learning of Rheumatology
میزان یادگیری و رضایتمندی دانشجویان پزشکی از ارائه درس روماتولوژی به دو شیوهی آموزش حضوری و آموزش ترکیبی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Master of public health) MPH( Modular Need Analysis Course with Management Orientation and Health System Reforms for the Talented Students
نیازسنجی دوره عالی بهداشت عمومی با گرایش مدیریت و اصلاحات نظام سلامت ویژه دانشجویان استعداد درخشان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Determining and Prioritizing the Educational Needs of Midwives
تعیین و اولویتبندی نیازهای آموزشی دانشآموختگان مامایی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
A Contributory Study into the Evaluation of Psychometric Properties of the Academic Authority Questionnaire among Faculty Members
تعیین ساختار عاملی و ارزیابی همسانی درونی پرسشنامه مرجعیت علمی در بین اساتید هیأتعلمی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Investigating Bloom Cognitive Level Improvement in Clinical Medical Students in Combined Learning Method and Comparison with Traditional Teaching Method
مقایسهی دو روش آموزش به روش سخنرانی با آموزش ترکیبی در ارتقای سطوح شناختی دانشجویان پزشکی مقطع بالینی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Investigation into the Board Examinations in Majors Related to Adult Cancer in Iran
بررسی بودجهبندی سؤالات بورد تخصصی رشتههای مرتبط با سرطان بالغین در ایران در یک بازه زمانی پنج ساله
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Reflection on the implementation of PMP (patient management problem) in licensing exams in Iran
تأملی دربارهی بهرهگیری از تدبیر مشکل بیمار (Patient Management Problem(PMP در آزمونهای رسمی آموزش پزشکی ایران
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Examining and Comparing the Effectiveness of Psychological Capital Training and Behavioral Activation Therapy on Depression among Female Dormitory Students
مقایسه اثربخشی آموزش سرمایههای روانشناختی و فعالسازی رفتاری بر افسردگی در دانشجویان دختر خوابگاهی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
An Analysis of the Mediating Role of Lifelong Learning Approach in the Relationship Between Learning Styles and Academic Well-being of Medical Students
نقش میانجی رویکرد یادگیری مادامالعمر در رابطه بین سبکهای یادگیری و بهزیستی تحصیلی در دانشجویان علوم پزشکی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Burnout, Depression, and Anxiety in Teaching Professors of an Educational Hospital of Tehran University of Medical Sciences
فرسودگی شغلی، افسردگی و اضطراب در اعضای هیأتعلمی یکی از بیمارستانهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
A Study of Necessary Activities for Moving towards Educational Equity in Higher Education
اقدامات لازم برای حرکت به سوی عدالت آموزشی در آموزش عالی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Proposing a Multi-Layered Model of Scientific Discipline
تفکر مجدد در مورد دیسیپلینهای علمی: پیشنهاد الگوی چند لایهای دیسیپلین علمی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Exploring the Relationship between Academic Engagement and Achievement among Nursing Students of Ilam University of Medical Sciences
رابطه بین درگیری تحصیلی و موفقیت تحصیلی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایلام
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Determining the Criteria for Attract foreign students in Iranian Medical Universities from the Viewpoint of Faculty Members
تعیین معیارهای جذب دانشجوی خارجی در دانشگاههای علوم پزشکی ایران از نگاه اساتید
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Evaluation of Satisfaction of Pediatric and Emergency Residents and Nurses from Cardiopulmonary Resuscitation and Pediatric Trauma Workshops through Simulation Techniques
رضایتمندی دستیاران اطفال، اورژانس وپرستاران از کارگاههای احیا قلبی ریوی و تروما کودکان با استفاده از تکنیکهای شبیهسازی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Nursing Theories Are In Main Headlines of Courses, But There Is No Trace Of Their Application In The Practice
نظریههای پرستاری در سرفصلهای دروس برنامههای آموزشی است ولی اثری از کاربرد آن در بالین دیده نمیشود
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Journal Club is a Turning Point of Clinical Knowledge and Therapeutic Experience: Presenting a model
ژورنال کلاب نقطه عطف دانش درمانگری و تجربه بالینی: ارائه الگو
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Comparative comparison of Nursing PhD curriculum in Iran and Toronto, Canada
مقایسه تطبیقی برنامه آموزشی دوره دکترای تخصصی پرستاری در ایران و تورنتو کانادا
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
What style Medical teachers use to learn?
استادان برای یادگیری از چه سبکی استفاده میکنند؟
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Voluntary attendance of nursing students in COVID-19 pandemi: Nursing student or premature nurse?
حضور داوطلبانه دانشجویان پرستاری در همهگیری کووید 19: دانشجوی پرستاری یا پرستار زودرس
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Title: Clinical simulators: A suitable solution for clinical training of nurses during the corona epidemic
شبیه سازها: راهکاری برای آموزش بالینی دانشجویان در دوره پاندمی کروناویروس
|
[Abstract-FA]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Updating the Master of Healthcare Management Curriculum based on the Job Expected Competencies in Health System
روزآمدسازی برنامه درسی کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی براساس صلاحیتهای شغلی مورد انتظار سیستم سلامت
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Quality of Journal Club Meetings from the Perspective of faculty members and postgraduate students of physical therapy
کیفیت برگزاری جلسات ژورنال کلاب از دیدگاه اساتید و دانشجویان فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Mediating Role of Critical Thinking between Family Flexibility and Mindfulness with Academic buoyancy
پیشبینی سرزندگی تحصیلی بر اساس انعطافپذیری خانواده و ذهنآگاهی با واسطهگری تفکر انتقادی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Coronavirus pandemic and the need to review and change the content of medical science curricula
بحران کرونا و ضرورت بازنگری و تغییر در تدوین محتوای برنامههای درسی علوم پزشکی
|
[Abstract-FA]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Shahid Beheshti dental students' perspective on clinical course evaluation methods
دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی شهید بهشتی در مورد شیوههای ارزشیابی دروس بالینی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Investigation of bullying behaviors in clinical settings from the nursing students’ views
رفتارهای زورگویانه محیطهای بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The skills of the final semester undergraduate nursing students in measuring and recording vital signs
مهارت دانشجویان ترم آخر کارشناسی پرستاری در اندازهگیری و ثبت علایم حیاتی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Development and Internal Validating of Medical Instructional Model Based on Virtual Reality
تدوین و اعتباریابی درونی الگوی طراحی آموزش پزشکی مبتنی بر واقعیت مجازی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Relationship between Spiritual Health and Academic Achievement among Students of Bushehr University of Medical Sciences
ارتباط بین سلامت معنوی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Reliability and Validity of the Academic Adjustment Scale: Students of Ahvaz Jundishapur University of Medical Sciences
پایایی و روایی مقیاس سازگاری تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Validating Expectancy-value-cost Scale: Students of Hamedan University of Medical Sciences and Bu-Ali Sina University in Focus
اعتبار یابی مقیاس انتظار- ارزش- هزینه در دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی و بوعلی سینا همدان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Exploring the Possible Effect of Virtual Education and face-to-face education methods on the score of Kerman pharmacy students
تأثیر روش آموزش حضوری و آموزش مجازی بر نمرهی دانشجویان داروسازی کرمان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The promotion of Virtual Education in Iran: The Potential which Turned into reality by Coronavirus
رونق آموزش مجازی در ایران: توان بالقوهای که با ویروس کرونا شکوفا شد
|
[Abstract-FA]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Opinions of Pharmacy students about community pharmacy internship course in Iran: An approach to promote educational program
ارزیابی نظرات دانشجویان داروسازی پیرامون درس کارورزی داروخانه: رویکردی جهت ارتقای برنامه آموزشی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Investigating the Relationship between Islamic Spirituality and Spiritual Health with Professional Ethics among Internal Residents of Universities of Medical Sciences in Tehran
ارتباط بین معنویت اسلامی و سلامت معنوی با اخلاق حرفهای در دستیاران داخلی دانشگاههای علوم پزشکی تهران
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Development, Implementation, Monitoring and Evaluation of Performance Improvement Components of Isfahan Medical School Departments
تدوین، پیادهسازی، پایش و ارزشیابی مؤلفههای ارتقای عملکرد گروههای آموزشی دانشکده پزشکی اصفهان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles