Jafarnejad S, Khoshnezhad Ebrahimi H, Mahmoudinezhad Dezfouli S M, Esmaeilian S, Sohrabi S. Evaluation of Satisfaction of Pediatric and Emergency Residents and Nurses from Cardiopulmonary Resuscitation and Pediatric Trauma Workshops through Simulation Techniques. Iranian Journal of Medical Education 2020; 20 :186-193
URL:
http://ijme.mui.ac.ir/article-1-5118-fa.html
جعفرنژاد شباهنگ، خوش نژاد ابراهیمی حمید رضا، محمودی نژاد دزفولی سیده مهسا، اسمعیلیان سمیه، سهرابی سرور. رضایتمندی دستیاران اطفال، اورژانس وپرستاران از کارگاههای احیا قلبی ریوی و تروما کودکان با استفاده از تکنیکهای شبیهسازی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1399; 20
() :186-193
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-5118-fa.html
دانشگاه علوم پزشکی ایران ، khoshnezhad.hr@iums.ac.ir
چکیده: (1928 مشاهده)
مقدمه: یادگیری مبتنی بر شبیهسازی به عنوان ابزاری مؤثر و بیخطر برای یادگیری و تمرین مهارتها است. این مطالعه با هدف بررسی رضایتمندی دستیاران و پرستاران از کارگاههای برگزار شده به شیوه شبیهسازی در بیمارستان کودکان حضرت علیاصغر(ع) تهران در سال 99-1398 انجام شد..
روشها: دراین مطالعه توصیفی- مقطعی جامعه پژوهش157نفر از دستیاران اطفال، اورژانس و پرستاران آموزشی بیمارستان علی اصغر تهران در سال 99-1398 بودند. شرکتکنندگان به روش تمام شماری انتخاب شدند. ابزار پژوهش، پرسشنامه طراحی شده توسط پژوهشگران بود که پس از تأیید روایی و پایایی مورد استفاده قرار گرفت. تحلیل آماری اطلاعات با استفاده از آمار توصیفی انجام شد.
نتایج: دستیاران اطفال، اورژانس و پرستاران میزان رضایتمندی 90درصد و 95درصد را به ترتیب از رابطه با جنبههای مختلف رضایتمندی و عملکرد مدرسان از مجموع 7 کارگاه برگزار شده، گزارش کردند. تعداد زنان شرکتکننده (83%) بیشتر از مردان بودو همچنین میان خصوصیات دموگرافیک افراد با رضایتمندی آنان رابطه معناداری مشاهده نشد(06/0(P=.
نتیجهگیری: دستیاران و پرستاران از نحوه اجرا کارگاهها و محتوای کارگاههای برگزار شده و عملکرد مدرسان رضایت بالایی داشتند، لذا برگزاری کارگاهها به روش آموزش شبیهسازی شده برای افزیش یادگیری و بهبود عملکرد دستیاران و پرستاران در طول تحصیل پیشنهاد میگردد.
نوع مطالعه:
پژوهشی اصیل |
موضوع مقاله:
ارزشيابي استاد دریافت: 1399/5/25 | پذیرش: 1399/7/12 | انتشار: 1399/8/10 | انتشار الکترونیک: 1399/8/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول