Journal archive for Google Scholar Robot!

Iranian Journal of Medical Education

مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی



Volume 19, Number 0 (2019-4)


Designing and Validating Novel Scales for the Evaluation of Curriculum in Terms of Ethics and Justice
طراحی و روان‌سنجی ابزارهای جدید برای ارزشیابی برنامه‌های آموزشی از منظر اخلاق و عدالت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Structural Relationships between Perceptions of Parents, Basic Psychological Needs and Academic Burnout in Medical Students
روابط ساختاری ادراکات والدینی، نیازهای بنیادین روانی و فرسودگی تحصیلی در دانشجویان علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explaining the Role of Socioeconomic Status by Mediating Mental Well-being in Predicting Students' Academic Success
تبیین نقش وضعیت اجتماعی-اقتصادی با میانجگیری بهزیستی ذهنی در پیش‌بینی موفقیت تحصیلی دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Necessity of Integrating Health Literacy Content into Undergraduate Nursing Curriculum
ضرورت تلفیق محتوای سواد سلامت در برنامه درسی کارشناسی پرستاری
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Attitude of public health students towards their field of study and future professions in Lorestan University of Medical Sciences
نگرش دانشجویان رشته بهداشت عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نسبت به رشته تحصیلی و آینده شغلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Content analysis of official curriculum of medical sciences from the perspective of early childhood development
تحلیل محتوای کوریکولوم رسمی رشته‌های علوم پزشکی از منظر تکامل دوران ابتدای کودکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing an International Model of Higher Education among the National North-Eastern Universities of Iran
طراحی مدل بین‌المللی‌سازی آموزش عالی در بین دانشگاه‌های دولتی شمال شرق کشور
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Exploring the Relationship between the Students' Futuristic Skill Competence and the Quality of Students' Learning Experiences
ارتباط توانایی آینده‌پژوهی با کیفیت تجارب یادگیری دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Self-care Diabet Program in Health System based on CIPP Evaluation Model
ارزشیابی برنامه‌های‌ آموزش خودمراقبتی دیابت در سیستم بهداشتی بر اساس الگوی سیپ
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Virtual Social Networks on Trust in Interpersonal Relationships and Academic Procrastination
اثربخشی شبکه‌های اجتماعی مجازی بر اعتماد در روابط بین فردی و اهمال‌کاری تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of Academic and Educational Abilities of the Faculty Members of Hamedan University of Medical Sciences
ارزیابی توانایی‌های علمی و آموزشی اعضای هیأت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparison of Academic Achievement between Deprived Regions Quota and non-Quota Students in Bandar Abbas Medical School
مقایسه‌ی پیشرفت تحصیلی دانشجویان سهمیه مناطق محروم با سایر دانشجویان در دانشکده پزشکی بندرعباس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Mini-CEX: A Successful Educational Experience for Dentistry Practical Courses
آزمون بالینی کوتاه (Mini-Clinical Examination): یک تجربه آموزشی موفق برای واحدهای عملی دندانپزشکی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of presenting surgical case reports on self-confidence and clinical self-efficacy of operating room students
تأثیر ارائه گزارش مراحل عمل جراحی بر اعتماد به نفس و خود کارآمدی بالینی دانشجویان کارشناسی اتاق عمل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Mediating Role of Self-regulated Learning Strategies for Spiritual Intelligence and Academic Achievement
نقش واسطه‌ای راهبردهای یادگیری خودتنظیمی در ارتباط بین هوش معنوی و پیشرفت تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation and Validation of Factors Affecting Knowledge Transfer and Sharing among Professors Tehran University of Medical Sciences
سنجش و اعتباریابی عوامل مؤثر بر انتقال و اشتراک دانش بین اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing Information Acquisition Tools for Assessing the Status of Outpatient Training for Medical Students
طراحی ابزارهای ارزیابی آموزش سرپایی دانشجویان پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Construct Validity and Predictive Validity of In-Training Evaluations of Emergency Medicine Residents in Tehran University of Medical Sciences
روایی سازه و روایی پیش‌بینی‌کننده ارزیابی‌های حین دوره دستیاران طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Medical Students' Satisfaction of Clinical Informationist Educational Program
رضایت‌مندی دانشجویان پزشکی نسبت به برنامه‌ی آموزشی دستیار اطلاعات بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of clinical team teaching (mentorship program) on educational satisfaction of operation room students in vali-Asr Hospital of Birjand 2017
رضایت دانشجویان اتاق عمل از به کارگیری دانشجویان عرصه در تیم آموزش بالینی(طرح منتورشیپ)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Inhibitory Factors of Using E-Learning in Urmia University of Medical Sciences from The Students' Point of View
عوامل بازدارنده استفاده از آموزش الکترونیک از دیدگاه دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational and psychological characteristics of students as predictors of Students’ Academic Failure in Ahvaz University of Medical Sciences
متغیرهای آموزشی و ویژگی‌های روانشناختی دانشجویان به عنوان پیش‌بین‌های مشروط شدن در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Factors Affecting Job Motivation of Faculty Members of Ardabil University of Medical Sciences: A Qualitative Study
عوامل مؤثر بر انگیزش شغلی اعضای هیأت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل: یک مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Program of development and innovations in medical education from the perspective of policymaking: A mixed method study
مطلوبیت برنامه‌ی تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی از منظر سیاست‌‌گذاری: مطالعه ترکیبی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Extending a Software-based Model for Professors’ Assessment Using Fuzzy Multi-Criteria Decision-Making Approach and Group Consensus
توسعه یک مدل نرم‌افزاری جهت ارزشیابی اساتید با استفاده از رویکرد تصمیم‌گیری چند معیاره فازی مبتنی بر توافق گروهی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Review on Narrative Medicine: An Innovative Approach in Medical Education
مروری بر پزشکی روایتی: رویکردی نوآورانه در آموزش پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Pathology of universities’ Preparedness Process to Establish Educational Accreditation of Medical Education Centers (A Qualitative Research)
آسیب‌شناسی فرآیندآمادگی دانشگاه‌ها برای استقرار اعتباربخشی آموزشی مؤسسات و مراکز آموزشی درمانی(یک پژوهش کیفی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Critical Discourse Analysis of Medical Education: A Case Study of Iranian Journal of Medical Education
تحلیل انتقادی گفتمان آموزش پزشکی: مطالعه موردیِ مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Calculating the final cost of the educational services of Kerman school of Management and Information Sciences through activity-based costing
محاسبه هزینه تمام شده خدمات آموزشی دانشکده مدیریت و اطلاع‌رسانی پزشکی کرمان به روش هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Presenting the causal model of the Components of Blended Learning and Emotional Intelligence and Their Effect on Academic Performance
ارائه مدل علی مؤلفه‌های تشکیل‌دهنده یادگیری ترکیبی و هوش هیجانی و تأثیر آن بر عملکرد تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Critical Thinking Disposition and Clinical Reasoning in Medical Residents of Medical University of Isfahan
ارتباط گرایش به تفکرانتقادی با مهارت استدلال بالینی رزیدنت‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comment on: The Status of Medical Education Studies by Iranian Researchers among the Educational Publications Indexed in Web of Science
نقد مقاله: جایگاه مطالعات آموزش پزشکی پژوهشگران ایرانی در بین تحقیقات آموزشی نمایه شده در پایگاه علمی وب آو ساینس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explaining Dental Students’ Experiences of Community-based Education: A Qualitative Study through Students’ Reflection Writings
تبیین تجربیات دانشجویان دندانپزشکی از آموزش در عرصه: یک مطالعه کیفی با استفاده از بازاندیشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship Between Sspiritual Intelligence With Academic Motivation and Academic Vitality in Students Arak Uuniversity of Medical Sciences
رابطه هوش معنوی با اشتیاق تحصیلی و سرزندگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship between resiliency and attachment styles with academic self-efficacy among nursing students of Babol Medical Sciences University in Academic year of 2016-2017
رابطه تاب‌آوری و سبک‌های دلبستگی با خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of group therapy on anxiety level of nursing students in Psychiatry ward
بررسی تاثیر گروه درمانی بر میزان اضطراب دانشجویان پرستاری در بخش روانپزشکی بیمارستان یحیی نژاد بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of the Isfahan, Yazd, Kashan students' views about the dentistry basic science exam.
ارزیابی آزمون علوم پایه دندانپزشکی از دیدگاه دانشجویان دانشکده های دندانپزشکی اصفهان، یزد، کاشان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Lecture-based and CD-based Control Nuclear Pollution Training for Medical Interns
مقایسه دو روش آموزش مبتنی بر ارائه سخنرانی و لوح فشرده در یادگیری کنترل آلودگی‌های هسته‌ای در کارورزان پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing and Validating the Tool for Assessing the Professional Behavior of Clinical Faculty Members; A Tool in Stakeholder’s View
طراحی و روان‌سنجی ابزار ارزیابی رفتار حرفه‌ای پزشکان هیأت‌علمی بالینی دانشکده پزشکی: ابزاری از نگاه ذی‌نفعان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effective Factors on Knowledge Sharing among Faculty Members: Ardabil University of Medical Sciences
عوامل مؤثر بر اشتراک‌گذاری دانش میان اعضای هیأت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Survey on Distractors in Multiple-choice Questions and its Relationship on Difficulty and Discriminative Indices
گزینه‌های انحرافی در سؤالات چند گزینه‌ای و رابطه آن با ضریب دشواری و ضریب تمیز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Presenting A Causal Model for Factors Affecting Self-Regulated Learning Among MSc Students of Paramedical Sciences in Shahid Beheshti University of Medical Sciences
ارائه مدل علی عوامل مؤثر بر یادگیری خودتنظیمی در بین دانشجویان کارشناسی ارشد پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

letter to editor
تفاوت‌های مرور روایتی و مرور نظام‌مند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Inquiry-based Teaching Method in Medical Education
استفاده از روش تدریس کاوش‌گری در آموزش علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation, Implementation and reassessment of the Oral and Maxillofacial Pathology course at the school of Dentistry, Tehran University of Medical Sciences
بازنگری، اجرا و ارزشیابی واحد آسیب‌شناسی دهان، فک و صورت عملی در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Students’ Perspectives in pre-clinical and during the clinical courses in Dental School of Isfahan University of Medical Sciences in year 2016
دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی نسبت به محیط یادگیری خود
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Students' Perceptions on Relationship between Professors and Patients on Their Professional Ethics in Birjand University of Medical Sciences
تأثیر ادراک دانشجویان از ارتباط اساتید با بیمار بر اخلاق حرفه‌ای آنان در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Necessity Approach clinical reasoning in Medical education
اهمیت آموزش استدلال بالینی در آموزش پزشکی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

The Status of Medical Education Studies by Iranian Researchers Among the Educational Publications Indexed in Web of Science
جایگاه مطالعات آموزش پزشکی پژوهشگران ایرانی در بین تحقیقات آموزشی نمایه شده در پایگاه علمی وب آو ساینس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The clinical comparison of the Pediatrics Assistants' skills score, before and after the executive rotational style
مقایسه نمره مهارت دستیاران کودکان قبل و بعد شیوه‌نامه اجرایی چرخش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of the implementation and Educational outcomes in the package of physicians' resident for the development of the health system in the educational hospitals of Isfahan University of medical sciences
ارزشیابی اجرای بسته مقیمی پزشکان در برنامه تحول نظام سلامت و تأثیر آن بر آموزش دستیاران مراکز آموزشی درمانی شهر اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Standardization of Morning Reports in Internal Medicine Department at Kashan University of Medical Sciences
استاندارد‌سازی فرایند گزارش‎ صبحگاهی گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی کاشان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Nursing Students` Experiences of Narrative Writing- Reflection in Clinical Education: A Qualitative Study
تجربیات دانشجویان پرستاری از روایت‌نویسی- بازاندیشی در آموزش بالینی: مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Promoting and Hampering Factors in Internationalization of Universities
عوامل پیش‌برنده و بازدارنده بین‌المللی‌ شدن دانشگاه‌ها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparative Study of Emergency Nursing MSc Curriculum in Iran and the USA
مقایسه تطبیقی برنامه درسی مقطع کارشناسی ارشد پرستاری اورژانس ایران و آمریکا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Spiritual Intelligence and Emotional Intelligence with Self-Compassion of Nursing Students
ارتباط هوش معنوی و هوش هیجانی با شفقت به خود دانشجویان دختر رشته پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

کیفیت کاربست روش آموزش مربی‌گری در فعالیت‌ها‌ی آموزشی اعضای هیأت‌علمی از دیدگاه دانشجویان و اساتید
کیفیت کاربست روش آموزش مربی‌گری در فعالیت‌ها‌ی آموزشی اعضای هیأت‌علمی از دیدگاه دانشجویان و اساتید
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Psychometric Properties of Professor-Student Rapport Scale in Medical Sciences Students
ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس توافق استاد و دانشجو در دانشجویان علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Hidden Curriculum Components and Student Professional Adaptability at Tabriz University of Medical Sciences
رابطه مؤلفه‌های برنامه درسی پنهان با سازگاری حرفه‌ای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Quality of Learning Experience and self-regulation with Academic Motivation in Students of Qom University of Medical Sciences
ارتباط کیفیت تجارب یادگیری و خودنظم‌دهی با انگیزش تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles