دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، reza.bagheri59@gmail.com
چکیده: (42425 مشاهده)
مقدمه: آموزش مؤثر نیازمند استفاده از روشهایی است که توانایی ایجاد دانش و مهارت لازم را در دانشجویان داشته باشند. این مطالعه با هدف بررسی اثر استفاده از روش آموزش مبتنی بر کاوشگری در آموزش پزشکی با مرور مطالعات مرتبط انجام شد.
روشها: در این مطالعه مروری روایتی (Narrative) با استفاده از کلمات کلیدی آموزش بالینی، روش تدریس کاوشگری، آموزش پزشکی، مطالعات مرتبط از سال 2010 تا 2018 در منابع Pubmed, Medical Teacher, Magiran, Google Scholar انتخاب شد و بر اساس حیطههای مطرح در آموزش علوم پزشکی بررسی شد و ﭘﺲ از ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﻫﺎ و ﺣﺬف رکوردهای تکراری، روشهای آموزش مبتنی بر کاوشگری و حیطههای آن تعیین، دستهبندی و در نهایت 15 مقاله استخراج گردید.
نتایج: مرور متون تخصصی 15 مقاله در زمینه استفاده از روش تدریس کاوشگری در علوم پزشکی نشان داد که این روش مسبب اثرات آموزشی و پرورشی مطلوب در دانشجویان است.
نتیجهگیری: با توجه به نتایج مطالعات بررسی شده توصیه میشود که اساتید دروس نظری و بالینی از این روش جهت تدریس استفاده کنند. همچنین مسؤولین دانشکدهها شرایط انجام این روش تدریس را فراهم نمایند.
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
شيوه هاي آموزش دریافت: 1397/1/13 | پذیرش: 1397/12/22 | انتشار: 1398/1/26 | انتشار الکترونیک: 1398/1/26
ارسال پیام به نویسنده مسئول