Changiz T, Sabri M R, Shahsanaei A D, Ashourioun V, Binandeh E. Evaluation of the implementation and Educational outcomes in the package of physicians' resident for the development of the health system in the educational hospitals of Isfahan University of medical sciences. Iranian Journal of Medical Education 2019; 19 :101-103
URL:
http://ijme.mui.ac.ir/article-1-4565-fa.html
چنگیز طاهره، صبری محمد رضا، شاه ثنایی ارمین دخت، عشوریون وحید، بیننده الهام. ارزشیابی اجرای بسته مقیمی پزشکان در برنامه تحول نظام سلامت و تأثیر آن بر آموزش دستیاران مراکز آموزشی درمانی شهر اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1398; 19
() :101-103
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-4565-fa.html
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، armin.shahsanai@gmail.com
چکیده: (40865 مشاهده)
اصلاح نظام سلامت در کشورها به شیوههای متفاوت ولی با اهداف مشترک انجام شده است. در ایران راهاندازی شبکههای بهداشت و درمان کشور یکی از این تجربهها بوده است(1تا3).
طرح تحول نظام سلامت از اوایل سال 1393 به صورت جدی به عنوان یک اولویت در برنامههای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت، که میتوان آن را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد و قطعاً نظام آموزشی بهداشتی و پژوهشی و حتی فرهنگی دانشگاهها از اجرایاین طرح تأثیرپذیر خواهند بود(4). یکی از ابعاد این طرح، مقیمی پزشکان است. منابع خبری، مقیمی پزشکان را چالشیترین بخش برنامه تحول سلامت ذکر کردهاند(5). با توجه به اجرای این طرح در بیمارستانهای آموزشی بسیار منطقی خواهد بود که اثرات مثبت این طرح در سیستم آموزشی و پژوهشی مورد بررسی قرار گیرد و در عین حال لازم است عوارض منفی ناشی از آن را نیز ارزیابی کرد تا نقاط ضعف اصلاح شود. بر همین اساس در یک مطالعه کیفی اثرات اجرای طرح تحول نظام سلامت بر آموزش دستیاران مورد بررسی قرار گرفت.
واژههای کلیدی: ارزشیابی،
نامه علمی
نوع مطالعه:
پژوهشی اصیل |
موضوع مقاله:
آموزش پزشكي مبتني بر نيازهاي جامعه دریافت: 1396/8/20 | پذیرش: 1397/10/24 | انتشار: 1398/1/26 | انتشار الکترونیک: 1398/1/26
ارسال پیام به نویسنده مسئول