Journal archive for Google Scholar Robot!

Iranian Journal of Medical Education

مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی



Volume 21, Number 0 (2021-4)


Assessing the Quality of Academic Life of Medical and Dental Students of Rafsanjan University of Medical Sciences in the Corona Epidemic
کیفیت زندگی تحصیلی دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در دوران اپیدمی کرونا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Thesis
پایان‌نامه، مدعا، رساله
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Coronavirus Pandemic as an Opportunity to Increase Responsibility, Sacrifice, Altruism: An Experience of a Medical Intern
پاندمی کرونا فرصتی برای افزایش مسؤولیت‌پذیری، ایثار و نوع‌دوستی: تجربه‌ای از کارورز پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Metaphor
استعاره
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

True Attendance in the online classes: A concern for the faculty members
حضور در کلاس‌های آنلاین: دغدغه‌ای برای همه مدرسین علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

explaining the concept of competency –journal club in medical education – a necessity
ژورنال کلاب آموزش پزشکی – یک ضرورت نقد مقاله: تعریف تحلیلی مفهوم صلاحیت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Applying Blended Education Methods in Nursing Process Learning: An educational evaluation study
تأثیر آموزش ترکیبی بر یادگیری فرآیند پرستاری: یک مطالعه ارزشیابی آموزشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Exploring the Possible Effect of Training on Babol University of Medical Sciences Students’ Psychological Capital
اثربخشی آموزش شکوفایی بر سرمایه‌های روانشناختی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessing the Conformity of Radiology BSc Curriculum and Job Requirements from the Viewpoint of Radiology Graduates Employed at Medical Imaging Centers
تطابق دروس کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی با نیازهای شغلی این رشته از دیدگاه دانش‌آموختگان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between teacher feedback and academic boredom and well-being: An analysis of the possible mediating role of task value
رابطه بین بازخورد مدرس با دلزدگی تحصیلی و بهزیستی تحصیلی: تحلیل نقش میانجی ارزش تکلیف
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explain Lived Educational Experiences as A Doctoral Student In Nursing
تبیین تجارب زیسته تحصیلی به عنوان دانشجوی دکتری پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Factors affecting on quality of pharmacology and pharmacotherapy learning in medical clinical education
عوامل مؤثر بر کیفیت یادگیری داروشناسی و دارودرمانی در آموزش بالینی پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Conceptual Framework of professionalism in Medicals Education based on the Discourse of Interns, Nurses, and Patients
مدل مفهومی حرفه‌ای‌گرایی در آموزش پزشکان مبتنی بر گفتمان کارورزان، پرستاران و بیماران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The role of coping strategies in the academic engagement of students in Bushehr University of Medical Sciences
نقش راهبرد‌های مقابله‌ای در اشتیاق تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی بوشهر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Perspective of Nursing Students and Clinical Instructors from Logbook-based Evaluation
دیدگاه دانشجویان پرستاری و مربیان بالینی از ارزشیابی بر مبنای لاگ‌بوک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The place of clinical reasoning in e-learning: what the Corona pandemic reminded us
جایگاه استدلال بالینی در آموزش الکترونیک: آنچه پاندمی کرونا به ما یادآوری کرد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An Investigation into Motivational Interview Training on Cognitive Regulation and Students’ Academic Engagement
اثربخشی آموزش مصاحبه انگیزشی بر نظم‌جویی شناختی هیجان و درگیری تحصیلی دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship between the average score of first two years and comprehensive basic science examination score of dentistry students of Tabriz University of medical sciences
ارتباط بین معدل دو سال اول و نمره آزمون جامع علوم پایه دانشجویان دانشکده دندانپزشکی تبریز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Revising the theoretical, practical, and workshop evaluation checklists of the dental school at Isfahan University of Medical Sciences
بازبینی فرم‌های ارزشیابی تدریس نظری، آموزش بالینی و عملی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

E-learning in Medical Sciences: A survey of Students' Views on e-learning
مشارکت در برنامه‌های یادگیری الکترونیکی: بررسی آمادگی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact of Land Use Planning with Higher Health Education Approach on Sustainable Development and Educational Justice in Macro Medical Universities of Region One
تأثیر آمایش سرزمین با رویکرد آموزش عالی سلامت بر توسعه پایدار و عدالت آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان منطقه یک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of willingness to mobile learning in medical sciences students in before and after the beginning of the COVID-19 outbreak
مقایسه اشتیاق به یادگیری همراه در دانشجویان علوم پزشکی قبل و بعد از شروع بیماری کووید 19
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Validity and Reliability of the Brief Regulation of Motivation Scale (BRoMS) in students of Isfahan Medical University
بررسی روایی و پایایی مقیاس کوتاه تنظیم انگیزش در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identifying Effective Components on Futures Studies of Medical Sciences Education Based on Competitive Dynamics Approach
شناسایی مؤلفه‌های تأثیرگذار بر آینده‌پژوهی آموزش علوم پزشکی مبتنی بر رویکرد پویایی رقابتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

COVID-19 and its effect on anatomical sciences education: viewpoint of anatomical sciences professors of Iran university of medical sciences
کووید-19 و اثر بر آموزش علوم تشریحی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Virtual education and class silence; COVID is an opportunity to look at reality
آموزش مجازی و سکوت کلاسی؛ کرونا فرصتی برای نگاهی به واقعیت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Exploring the Important elements in the evaluation of the thesis supervisor of medical students: A qualitative research
تبیین عناصر مهم در ارزیابی استاد راهنمای پایان‌نامه دانشجویان علوم پزشکی: یک پژوهش کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Challenges of Implementing the Preceptorship Model in Clinical Nursing Education from the perspective of Faculty Members, Instructors, and Nursing Students at Shahid Beheshti University of Medical Sciences
چالش‌ها و موانع اجرای مدل آموزشی پرسپتورشیپ در عرصه آموزش بالینی پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the effectiveness of case-based technology-enhanced learning with face-to-face method
مقایسه اثربخشی مداخله آموزشی تکنولوژی-محور مبتنی بر مورد با شیوه حضوری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Exploring the Experiences of Medical Residents from Clinical Decision- Making: A Qualitative Study
تبیین تجارب دستیاران پزشکی از تصمیم‎گیری‎ بالینی: یک مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Academic Burnout and Procrastination During the Coronavirus 2019 Pandemic in Medical Students
فرسودگی و اهمال‌کاری تحصیلی طی همه‌گیری کرونا ویروس 2019 در دانشجویان پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Levels and sources of Covid-19 stress in medical sciences students regarding the related factors
میزان و منابع استرس کووید-19 در دانشجویان علوم پزشکی و عوامل مرتبط با آن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The mediating role of cognitive emotion regulation in the relationship between object relationships and emotional distress tolerance in nursing students of Tehran University
نقش واسطه‌ای تنظیم شناختی هیجان در رابطه بین روابط ابژه با تحمل پریشانی هیجانی در دانشجویان دانشکده پرستاری تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Is Key Features and Key Features Problems different form each other?
مؤلفه‌های کلیدی (Key Features) و آزمون مؤلفه‌‌های‌ کلیدی (Key Feature Problems) چه تفاوتی دارند؟
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluating the competencies of undergraduate nursing students in clinical skills
سنجش صلاحیت انجام مهارت‌های بالینی دانشجویان کارشناسی پرستاری ترم آخر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The importance of including a specialized physical education course in the prehospital emergency care curriculum
اهمیت گنجاندن درس تربیت بدنی تخصصی در برنامه درسی رشته فوریت‌های پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Virtual exam fraud and prevention strategies
تقلب در آزمون مجازی و راه‌کارهای پیشگیری از آن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing and Validation of a Conceptual Model of E-learning in Iranian Universities of Medical Sciences
طراحی و اعتباریابی مدل مفهومی یادگیری الکترونیکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the effect of e-learning and workshop on Nursing Students learning
مقایسه تأثیر آموزش الکترونیکی و کارگاهی بر میزان یادگیری دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The lived experience of conditional medical students from academic failure: A phenomenological study
تجربه زیسته دانشجویان مشروطی علوم پزشکی از افت تحصیلی، یک مطالعه پدیدارشناسانه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A comparative study of the educational evaluation system of faculty members in Iranian universities of medical sciences
بررسی تطبیقی نظام ارزشیابی آموزشی اعضای هیأت‌علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing and Proposing a Phronetic Model to Solve the Care Crisis
طراحی و ارائه مدل فرونتیک برای حل بحران مراقبت سلامت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Elaborating on the strengths and weaknesses of the evaluation status and quality assurance of e-learning in universities of medical sciences
تبیین نقاط قوت و ضعف وضعیت ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش الکترونیک در دانشگاه‌های علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identifying the Components of the Talent Management of faculty Members in Universities of Medical Sciences: A Meta-synthetic Study
شناسایی مؤلفه‌های مدیریت استعداد اعضای هیأت‌علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی: یک مطالعه فراترکیب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Factors affecting nursing student acceptance of online learning under the COVID-19 pandemic
عوامل مؤثر بر پذیرش آموزش آنلاین توسط دانشجویان پرستاری در دوران همه‌گیری بیماری کووید 19
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Examining the evolution of nursing education in Isfahan from 1968 to 2018: A historical study
سیر تحولات آموزش پرستاری در اصفهان: یک مطالعه تاریخی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Elaborating on the experts' comprehension of the innovative medical education program
بررسی کیفی برنامه تحول و نوآوری درآموزش پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Crystallization of professionalism for medical students: Education and consequences
تبلور حرفه‌ای‌گرایی در دانشجویان پزشکی: آموزش و پیامدهای آن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Spatial Planning, a Necessity of Designing Unified Policy Structure and National Document for Higher Education in second Step of Islamic Revolution
آمایش سرزمینی: ضرورت یکسان‌سازی گفتمان سیاستی و تدوین یک سند جامع ملی در گام دوم انقلاب اسلامی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Students' Satisfaction with the Instructor Role in the Clinical Education: Surgical Technology Students
رضایت دانشجویان تکنولوژی جراحی از نقش مربی در دوره کارآموزی بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing a framework for organizational characteristics affecting organizational entrepreneurship in medical universities
طراحی چارچوب ویژگی‌های سازمانی تأثیرگذار بر کارآفرینی سازمانی در دانشگاه‌ها‌ی علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Improving the Quality of Clinical Learning of Midwifery Students through One-by-One Model: An Action Research Approach
ارتقای کیفیت یادگیری بالینی دانشجویان مامایی با به‌کارگیری مدل یک به یک: رویکرد اقدام‌پژوهی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing and validation of a questionnaire to assess the ability of faculty members of medical universities
طراحی و اعتباریابی پرسشنامه سنجش توانمندی اعضای هیأت‌علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The degree of compliance of the content of the general dentistry curriculum with job needs from the perspective of dentists in Birjand
میزان انطباق محتوای برنامه درسی دندانپزشکی عمومی با نیازهای شغلی از دیدگاه دندانپزشکان شاغل بیرجند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The opinions of the lecturers from the Msc of Psychiatry nursing curriculum: a qualitative study
نظرات اساتید و مربیان در مورد برنامه‌ی درسی کارشناسی ارشد روان پرستاری: مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A review of the role, status and application of psychometric measurement in medical education tests
مروری بر نقش، جایگاه و کاربرد اندازه‌گیری سایکومتریک در آزمون‌های آموزش پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Curriculum Revision in Health Policy PhD Course Education
بازنگری برنامه درسی رشته سیاست‌گذاری سلامت در مقطع دکتری تخصصی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational Agent's Roles and Learning
نقش‌های عامل آموزشی و یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Using Of Educational Movie In Teaching Preapical Bisecting Technique In Dental Students’ Isfahan University Medical Sciences
استفاده ازفیلم در آموزش تکنیک رادیوگرافی پری اپیکال نیمساز در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

12 Tips for a successful Virtual Morning Report
12 نکته برای برگزاری یک گزارش صبحگاهی مجازی موفق: بیان یک تجربه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles