[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: جلد 21 - ::
جلد 21 - صفحات 256-265 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه تأثیر آموزش الکترونیکی و کارگاهی بر میزان یادگیری دانشجویان پرستاری
هنگامه امیری ، مهران نقی بیرانوند ، نسیم اللهویردی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد ، mehranbeiranvandmsc@gmail.com
چکیده:   (54 مشاهده)
مقدمه: امروزه گرایش روز افزون نسبت به آموزش الکترونیکی وجود دارد و از طرفی هنوز استفاده از روش‌های تدریس کارگاهی نیز مورد توجه است. این پژوهش با هدف مقایسه تأثیر دو روش آموزش الکترونیکی و کارگاهی بر میزان یادگیری مراقبت از بیماران مبتلا به دیس ریتمی‌های قلبی در دانشجویان پرستاری انجام شد.
روش‌ها: مطالعه حاضر یک مطالعه نیمه‌تجربی دو گروهه از نوع پیش‌آزمون– پس‌آزمون بدون گروه کنترل است که 60 نفر (دو گروه 30 نفره) از دانشجویان سال آخر کارشناسی پرستاری دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی لرستان به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، آزمون چهارگزینه‌ای محقق‌ساخته بود. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از روش‌های آماری توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و آزمون تی دوگروهی مستقل انجام شد.
نتایج: میانگین و انحراف معیار نمره یادگیری در گروه آموزش الکترونیکی و آموزش کارگاهی به ترتیب 68/2±29/11 و 35/1±41/10 (از مجموع 20 نمره) بود. نتایج حاکی از آن بود که آموزش الکترونیکی و آموزش کارگاهی هر دو بر یادگیری دانشجویان مؤثر است، تفاوت معناداری بین تأثیر دو روش آموزشی تحت وب و کارگاهی بر میزان یادگیری یافت نشد (05/0<P).
نتیجه‌گیری: یادگیری به روش آموزش الکترونیکی، یکی از نیازهای اساسی آموزش امروزی در همه سطوح و رده‌های آموزشی است و با توجه به مزایایی چون انعطاف ‌پذیری بالا و عدم محدودیت‌های زمانی و مکانی، می‌تواند به عنوان روشی مکمل در آموزش‌های آکادمیک مورد استفاده قرار گیرد.
واژه‌های کلیدی: آموزش ‌الکترونیکی، آموزش ‌کارگاهی، دیس‌ریتمی قلبی، دانشجویان‌پرستاری
متن کامل [PDF 490 kb]   (21 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: شيوه هاي آموزش
دریافت: 1400/2/12 | پذیرش: 1400/4/15 | انتشار: 1400/1/15
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Amiri H, Naghibeiranvand M, Allahverdi N. Comparison of the effect of e-learning and workshop on Nursing Students learning. Iranian Journal of Medical Education. 2021; 21 :256-265
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-5265-fa.html

امیری هنگامه، نقی بیرانوند مهران، اللهویردی نسیم. مقایسه تأثیر آموزش الکترونیکی و کارگاهی بر میزان یادگیری دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1400; 21 () :256-265

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-5265-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 21 - برگشت به فهرست نسخه ها
مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی Iranian Journal of Medical Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4341