Journal archive for Google Scholar Robot!
Iranian Journal of Medical Education
مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 23, Number 0 (2023-3)
Clinical Decision Making: What and How
تصمیمگیری بالینی: چیستی و چگونگی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Self-regulation of Motivation and Its Relationship with Demographic Variables in Undergraduate Anesthesia Students
فرا انگیزش و ارتباط آن با متغیرهای دموگرافیک در دانشجویان هوشبری کشور ایران در سال 1401
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Scenario-based learning: The Lost Ring of the public health field
آموزش مبتنی بر سناریو: حلقه گمشده در رشته بهداشت عمومی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Professional Empowerment of Highr Education Managers: A Paradigmatic Model
توانمندسازی حرفه ای مدیران آموزش عالی: ارائه یک الگوی پارادایمی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
New Approaches to Objective Structured Clinical Examination (OSCE) Implementation
نگاهی به روش های نوین و رویکرد های تازه در اجرای آزمون بالینی ساختارمند عینی(OSCE)
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Role and Status of Medical Sciences Universities in the Hard Power of the Country: A Qualitative Study
نقش و جایگاه دانشگاههای علوم پزشکی در قدرت سخت کشور: یک مطالعه کیفی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Determining the Educational and Technical Principles for Designing Educational Slide in PowerPoint
اصول آموزشی و فنی طراحی اسلاید آموزشی در نرمافزار پاورپوینت
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Comparing The Views of Paramedical Students of Kurdistan University of Medical Sciences On Electronic Learning Airway Obstruction: Infographic and Short Video in Focus
مقایسه دیدگاه دانشجویان پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در یادگیری الکترونیکی انسداد راه هوایی به دو شیوه اینفوگرافیک و فیلم کوتاه
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Factors Affecting the Empowerment of Faculty Members of Qom Azad University: A Qualitative Study
مؤلفههای مؤثر بر توانمندسازی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد قم: یک مطالعه کیفی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
An Analysis of the Entrance Exam for Master's Degree in Medical Fields: Grade Point Average and Average Normalized Score in Focus
بررسی و تحلیل آزمون ورودی کارشناسی ارشد رشتههای گروه پزشکی: معدل و میانگین نمرهکل تراز شده
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Investigating The Relationship Between Emotional Intelligence and Academic Adjustment in Midwifery Students
بررسی رابطه بین هوش هیجانی و سازگاری با رشته تحصیلی در دانشجویان مامایی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Development of clinical education knowledge promotion network (Shadab) in Isfahan University of Medical Sciences: an example of a community of practice
توسعه شبکه ارتقا دانش آموزش بالینی (شاداب) در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: نمونهای از یک اجتماع همکنش
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Letter to the Editor: The Impact of a Combined Educational Course with the Concurrent Presence of a Clinical Expert and a Clinical Pharmacist on the Learning Outcomes of Medical Students
نقد مقاله: تاثیر دوره آموزشی تلفیقی با حضور همزمان متخصص بالینی و داروساز بالینی بر میزان یادگیری دانشجویان پزشکی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Learning Cafe: An interactive learning environment to improve the teaching and learning process
کافه یادگیری: یک محیط یادگیری تعاملی جهت بهبود فرآیند یاددهی و یادگیری
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Using The Methods of Fixed Score, Angoff, Yes/No Angoff and Three-Level Angoff to Determine the Standard and Acceptance Rate of Nursing Students Participating in an Objective Structured Clinical Exam
استفاده از روشهای نمره ثابت، آنگوف، آنگوف بله/خیر و آنگوف سهسطحی جهت تعیین استاندارد قبولی دانشجویان پرستاری در آزمون بالینی ساختارمند عینی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Midwifery Students' Pleasant and Unpleasant Experiences of Their First Delivery in The Maternity Ward: A Qualitative Study
تجربیات دانشجویان مامایی از نخستین اجرای مهارت مدیریت زایمان در زایشگاه: یک مطالعه کیفی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Viewpoint of Faculty Members and Students of Najafabad Faculty of Medicine on Delivering Medical Courses in a Virtual Environment: A Qualitative Study
دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشکده علوم پزشکی نجفآباد درباره قابلیت ارائه دروس تخصصی در بستر مجازی و دلایل آن؛ یک مطالعه کیفی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Structural Equations Modeling of the Effect of Family Support on Academic Achievement with the Mediating Role of Career Path Self-Efficacy among Paramedical Students
مدلیابی معادلات ساختاری تأثیر حمایت خانواده بر پیشرفت تحصیلی با نقش واسطهای خودکارآمدی مسیر شغلی در دانشجویان پیراپزشکی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Designing a Training Package for New Nurses in Medical Centers
طراحی بسته آموزشی برای پرستاران جدیدالورود در مراکز درمانی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Structural Model of Job Resources for the Promotion of Innovative Work Behavior of faculty members, Mediated by Job Engagement: A study in Shiraz University of Medical Sciences
الگوی ساختاری مدل منابع شغلی برای ارتقای رفتار کاری نوآورانه اعضای هیاتعلمی با میانجیگری اشتیاق شغلی: مطالعه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
HOW TO ANALYZE ACADEMIC ACHIEVEMENT TESTS?
آزمونهای پیشرفت تحصیلی را چگونه تحلیل کنیم؟
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Factors Affecting the Success of Mentoring Programs for Anesthesia Technology Students: A Systematic Review
عوامل مؤثر بر موفقیت برنامههای راهنمایی یا منتورینگ (Mentoring) دانشجویان هوشبری: یک مرور نظاممند
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
A Critique
نقد مقاله: تبیین دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص چالشها و فرصتهای آموزش مجازی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Effect of a Blended Learning with the Simultaneous Presence of a Clinical Specialist and a Pharmacist on the Learning Rate of Medical Students in the Heart Department of Birjand University of Medical Sciences
تاثیر دوره آموزشی تلفیقی با حضور همزمان متخصص بالینی و داروساز بالینی بر میزان یادگیری دانشجویان پزشکی در گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Use of the Analytic Hierarchy Process Approach in Prioritizing Clinical Education Problems from the Perspective of Clinical Teachers and Medical Education Experts
کاربرد رویکرد تحلیل سلسله مراتبی در اولویتبندی مشکلات آموزش بالینی از دیدگاه اساتید بالینی و متخصصین آموزش پزشکی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Microteaching
تدریس خرد
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Clinical Reasoning and Basic Science Knowledge: Assessing the Relationship in Medical Students
بررسی ارتباط بین دانش علوم پایه دانشجویان پزشکی با نمره آزمون استدلال بالینی آنها
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Educational Tools And Resources In Outpatients (Ambulatory) Settings
ابزار ها و منابع آموزشی در درمانگاه های آموزشی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Predicting Medical Students’ Academic Burnout Based on Academic Self-Efficacy: The Mediating Role of Academic Grit
پیشبینی فرسودگی تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی بر اساس خودکارآمدی تحصیلی: نقش میانجی پایداری تحصیلی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Is Expelling A Student From Classroom A Right Solution? Dos And Don’ts
آیا درخواست از دانشجو برای ترک کلاس درس راهکار درستی است؟ بایدها و نبایدها
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Blueprint
کارنقشه
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Factors Affecting Student Concentration in Classroom Among the Students in Kurdistan University of Medical Science
بررسی عوامل مؤثر بر تمرکز در کلاس درس در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Challenges of dental education in the post-COVID-19e era, the positive and negative effects of COVID-19 pandemic on the dental education system
چالشهای آموزش دندانپزشکی در دوران پساکرونا، آثار مثبت و منفی کرونا بر سیستم آموزش دندانپزشکی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Educational Scholarship
دانشپژوهی آموزشی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Comparing of Students' Academic Achievement of Service Commitment Quota with other Quotas in Kashan University of Medical Sciences in the Academic Year 2021
مقایسه پیشرفت تحصیلی دانشجویان سهمیه تعهد خدمت با سایر سهمیهها در دانشکده پزشکی کاشان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Designing a System for Evaluating Ambulatory Medical Education in the Isfahan University of Medical Sciences
طراحی سیستم پایش فرآیند آموزش در درمانگاههای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Examining the views of students and professors on the implementation of the logbook of clinical skills of the Bachelor of Anesthesiology based on the state-of-the-art educational curriculum
بررسی دیدگاه دانشجویان و اساتید از اجرای لاگبوک مهارتهای بالینی کارشناسی هوشبری بر اساس آخرین کوریکولوم آموزشی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Infographic, Modern Education In Medical Sciences
اینفوگرافی، آموزش نوین در علوم پزشکی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Obstacles For Establishing Interaction Between Faculty Members And Students In Virtual Courses: A Qualitative Study
موانع تعامل اساتید و دانشجویان در آموزش مجازی: یک مطالعه کیفی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
OSCE: An Exam with Multiple Names
آسکی: یک آزمون با چندین نام
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Examining Professionalism In Medical Assistants
حرفهای گرایی در دستیاران تخصصی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Evaluation Of Professionalism In Under- And Post-Graduate Dental Students
بررسی تعهد حرفهای در دانشجویان و دستیاران تخصصی دندانپزشکی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Written Program For The Development Of Teaching And Learning Methods Of Isfahan University Of Medical Sciences
برنامه مدون توسعه روشهای یاددهی یادگیری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Curriculum Management Guidelines In Isfahan University Of Medical Sciences
شیوهنامه مدیریت برنامه درسی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Elaborating On The Opinion Of Medical And Nursing Students Of The Kurdistan University Of Medical Sciences: Challenges And Opportunities Of Virtual Learning In Focus
تبیین دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص چالشها و فرصتهای آموزش مجازی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Investigating The Impact Of The Training Program "Selected Pediatric Outpatient Medicines" On The Level Of Knowledge Of Interns In The Three-Month Period Of Pediatrics
تاثیر برنامه آموزش "منتخب داروهای سرپایی طب کودکان" بر میزان دانش کارورزان در دوره سه ماهه اطفال
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles