XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Omid A, Mollabashi R. Designing a System for Evaluating Ambulatory Medical Education in the Isfahan University of Medical Sciences. Iranian Journal of Medical Education 2023; 23 :71-78
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-5561-fa.html
امید اطهر، ملاباشی رویا. طراحی سیستم پایش فرآیند آموزش در درمانگاه‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1402; 23 () :71-78

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-5561-fa.html


مرکز تحقیقات آموزش علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران. ، mollabashir@gmail.com
چکیده:   (707 مشاهده)

مقدمه: آموزش درمانگاهی، به عنوان جزئی از آموزش بالینی با چالش‎هایی روبرو است که ارزیابی و پایش این نوع آموزش را ضروری می‎کند. این مطالعه با هدف طراحی سیستم پایش آموزش درمانگاهی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شد.

روش‌ها: در یک مطالعه توسعه‌ای که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در فاصله زمانی 1401-1398 انجام گرفت، در دو مرحله تحلیل و درک وضعیت موجود و طراحی سیستم و ابزاری جهت پایش درمانگاه‌های آموزشی انجام شد و در نهایت شیوه‌نامه‎ای به این منظور تدوین شد.

نتایج: طراحی سیستمی جهت پایش فرآیند آموزش درمانگاه‌های آموزشی از مهمترین نتایج این مطالعه بود. این سیستم شامل ذی‌نفعان، سیاست‎گذاران و اجراکنندگان در این سیستم است. کاربران سیستم شامل اساتید بالینی حاضر در درمانگاه‎های آموزشی، طراحان سیستم واحد آموزش بالینی مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی و ذی‎نفعان نهایی سیستم دانشجویان پزشکی، بیماران و جامعه خواهند بود. این سیستم شامل چند زیرمجموعه است که در هر یک چند فرایند در حال اجرا است.

نتیجه‌گیری: با توجه به سیستم طراحی شده، می‌توان به‌صورت مداوم و مکرر، پایش درمانگاه‎های آموزشی انجام شود و علاوه بر استخراج نتایج در جهت شناسایی نقاط قوت و چالش‌ها، سیستم نیز ارزیابی شود و ارتقا یابد.



تازه‌های تحقیق
رویا ملاباشی: Googlescholar ,Pubmed
 
متن کامل [PDF 535 kb]   (213 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: آموزش باليني
دریافت: 1401/8/16 | پذیرش: 1402/2/10 | انتشار: 1402/1/10 | انتشار الکترونیک: 1402/1/10

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education