Journal archive for Google Scholar Robot!

Iranian Journal of Medical Education

مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی



Volume 22, Number 0 (2022-4)


Pygmalion effect
اثر پیگمالیون
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A review of shadowing in medical sciences education
مروری بر سایه‌واری در آموزش علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Narrative medicine
مرور روایتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Measuring the effectiveness of synchronous and asynchronous electronic learning on academic performance
سنجش اثربخشی یادگیری الکترونیکی هم‌زمان و ناهم‌زمان بر عملکرد تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Introducing the escape room as a clinical evaluation method
معرفی اتاق فرار به عنوان یک شیوه ارزشیابی بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An Implementation of Game-Based Learning in Emergency Medicine Residency Program
پیاده‌سازی آموزش مبتنی بر بازی در آموزش دستیاری طب اورژانس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Student Resilience
تاب‌آوری دانشجویی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of academic engagement in medical assistants in Isfahan University of Medical Sciences
وضعیت اشتیاق به تحصیل در دستیاران رشته‌های پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Managing large classes: the challenge of medical science university professors
مدیریت کلاس‌های بزرگ : چالش اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the impact of Lent and Brown social cognitive therapy on the components of academic self-efficacy perception of students at Isfahan University of Medical Sciences
اثربخشی مشاوره شناختی اجتماعی لنت و براون بر مؤلفه‌های ادراک خود کارآمدی تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effective educational measures to improve learning based on educational neuroscience studies: a review
اقدامات آموزشی مؤثر بر بهبود یادگیری مبتنی بر مطالعات علوم اعصاب تربیتی: یک مطالعه مروری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Terminal OSCE: Correlation with other Exams in Medical Curriculum
همبستگی آزمون صلاحیت بالینی با سایر آزمون‌های دوره پزشکی عمومی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identifying electronic instruments to develop self-directed learning skills in the curriculum of medical students
شناسایی ابزارهای الکترونیکی برای پرورش مهارت‌های یادگیری خودرهیاب در برنامه درسی دانشجویان علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Meta-research
فراپژوهش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Correlation between Feedback in Clinical Education and Professional Self-Concept in Nursing Students
همبستگی بین بازخورد در آموزش بالینی و خود پنداره حرفه‌ای در دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Medical Humanities
علوم انسانی پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of horizontal integration in anatomy courses on embryology knowledge of medical students in Ilam University of Medical Sciences
تأثیر اجرای برنامه آموزشی ادغام افقی دروس علوم تشریحی بر دانش جنین‌شناسی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایلام
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Problem-Solving Teaching through A Flipped-Learning Pattern on the Capability of Problem-Solving Styles of Students of Mashhad University of Medical Sciences
تأثیر تدریس مسأله‌محور از طریق یادگیری معکوس بر توانایی سبک‌های حل مسأله‌ی یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Guidelines for monitoring educational ambulatory(outpatient) clinics in Isfahan university of medical sciences
شیوه‌نامه نظارت بر درمانگاه‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Improving research skills of paramedical students during covid-19 pandemic through interactive training on a Social Media: sharing an experience
ارتقا مهارت پژوهش دانشجویان پیراپزشکی در طی همه گیری کووید -19 از طریق آموزش تعاملی در یک رسانه اجتماعی: اشتراک یک تجربه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Feedback
بازخورد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing the structure and accreditation process of educational programs of medical universities
طراحی ساختار و فرایند اعتباربخشی برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Literature review
مرور متون
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Critical review
مرور انتقادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Blockchain technology, its roles, and applications in the educational system
فناوری بلاک چین، نقش و کاربردهای آن در سیستم آموزشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Ethics Education via Narration for Students of Medical Sciences
آموزش اخلاق با شیوه‌ی روایت‌گری برای دانشجویان علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Review of Writing Patterns of Authors' Participation in Research Articles and Presenting a Practical Pattern: Color-Coded Contributions
مروری بر الگوهای نگارش مشارکت نویسندگان در مقالات پژوهشی و ارائه الگوی کاربردی: طیف رنگی مشارکت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

View of the Nursing students regarding the use of logbook in clinical wards
دیدگاه دانشجویان پرستاری نسبت به کاربرد لاگ‌بوک در بخش‌های بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of English language instruction program by examining the Professors' view, at Isfahan University of Medical SciencesEvaluation of English language instruction program by examining the Professors' view, at Isfahan University of Medical Sciences
ارزشیابی برنامه توانمندسازی زبان انگلیسی از دیدگاه اساتید شرکت کننده در دانشگاه علوم پزشکی اصفهانارزشیابی برنامه توانمندسازی زبان انگلیسی از دیدگاه اساتید شرکت کننده در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between mission and job satisfaction with the quality of teaching faculty members during the virtual education under the coronavirus pandemic conditions
ارتباط رسالت و رضایت شغلی با کیفیت تدریس اعضای هیأت‌علمی در زمان آموزش‌های مجازی اپیدمی کرونا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing a Model for Explaining the Role of the University in Developing the Professional Commitment of Nursing Students
طراحی الگو جهت تبیین نقش دانشگاه در توسعه تعهد حرفه‌ای دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Academic dishonesty in e-learning, a threat to the integrity of the medical education system under the COVID-19 epidemic
عدم صداقت علمی در یادگیری الکترونیکی تهدیدی برای شرافت نظام آموزش پزشکی در دوران همه‌گیری کووید 19
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Guide for reporting a qualitative study
معرفی ابزارهای نگارش گزارش مطالعات کیفی در آموزش علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Different Look at Peer-Reviewing of Articles
نگاهی متفاوت به داوری مقالات توسط همتایان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Examining the effectiveness of virtual education on clinical medical teaching during COVID-19 pandemic in Razi educational hospital of Ghaemshahr
دیدگاه دانشجویان پزشکی مراکز آموزشی درمانی رازی قائم شهر نسبت به اثر بخشی آموزش مجازی در دوران کووید -19
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Letter To Editor
واژه‌نامه توصیفی: رشته Discipline ، چندرشته‌ای Multidisciplinary میان‌رشته‌ایInterdisciplinary ، حوزه Field
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Short-term "Research Introduction" course for new students
دوره کوتاه مدت "آشنایی با پژوهش" برای دانشجویان جدیدالورود پزشکی: اشتراک یک تجربه
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigation into the satisfaction and quality level of online tests from the point of view of Qazvin dental students
میزان رضایت و کیفیت آزمون‌های آنلاین از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی قزوین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Competency-based curriculum model in developing a doctoral program in educational technology in medical sciences
الگوی برنامه درسی مبتنی بر شایستگی در تدوین برنامه دکتری تکنولوژی آموزشی در علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Learning and Satisfaction of Medical Internship Students in Offering Orthopedic Courses: Traditional Education and Blended Education
یادگیری و رضایت‌مندی کارورزان ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ارائه درس ارتوپدی به دو شیوه‌ی آموزش سنتی و ترکیبی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact of E-Skills Learning in Corona Pandemic Course on Improving the Educational Quality of Macro-Medical Universities in Region One
تأثیر مهارت‌آموزی الکترونیکی در دوره پاندمی کرونا بر ارتقای کیفیت آموزشی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان منطقه یک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of academic ability of faculty applicants in Isfahan University of Medical Sciences
ارزیابی توانایی علمی متقاضیان جذب هیأت‌علمی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Challenges and Strategies for Master of Science in Nursing Education in Iran: An integrative review
چالش‌ها و راه‌کارهای آموزش در مقطع کارشناسی ارشد پرستاری ایران: یک مرور یکپارچه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing Ethical Reasoning of Nurses Working in the Intensive Care Units and Nursing Students in Dealing with Ethical dilemmas
مقایسه استدلال اخلاقی پرستاران بخش‌های مراقبت ویژه و دانشجویان پرستاری در برخورد با معضلات اخلاقی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Using the Virtual Team Member Teaching Design (V-TMTD) in Medical Basic Sciences course during the Covid-19 pandemic: An Action Research Study
استفاده از طرح تدریس اعضای تیم مجازی، در دوره علوم پایه پزشکی در دوران همه‌گیری کرونا: یک مطالعه اقدام پژوهی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Empathy
واژه نامه توصیفی : همدلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Theory
واژه نامه توصیفی : نظریه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Medical Teacher (Med. Teach.)
واژه نامه توصیفی: آموزش پزشکی مبتنی بر نیازهای جامعه راهنماهای AMEE GUIDES
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Association for Medical Education in Europe (AMEE)
واژه نامه توصیفی: انجمن آموزش پزشکی اروپا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Strategy implementation risk model for transformation and innovation packages in medical education
ارائه الگوی ریسک اجرای استراتژی بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing cultural competence among undergraduate and postgraduate dental students of Islamic Azad University of Isfahan
مقایسه شایستگی فرهنگی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در دوره عمومی و تخصص
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Problems facing the publication of qualitative researches in the doctoral program in nursing
معضلات پیش روی چاپ مقالات کیفی در مقطع دکترای پرستاری
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Exploring the use of mobile learning amongst the dental students of Tehran University of medical sciences
ارزیابی وضعیت یادگیری از طریق تلفن همراه در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Review of clinical education of patient safety and error prevention in midwifery students
مروری برآموزش بالینی ایمنی بیمار و پیشگیری از خطا در دانشجویان مامایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles