XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghiamikeshtgar N, Ghaljaei F. Introducing the escape room as a clinical evaluation method. Iranian Journal of Medical Education 2022; 22 :337-338
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-5559-fa.html
قیامی کشتگر نجمه، قلجایی فرشته. معرفی اتاق فرار به عنوان یک شیوه ارزشیابی بالینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1401; 22 () :337-338

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-5559-fa.html


دانشکده پرستاری و مامایی، مرکز تحقیقات پرستاری جامعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، زاهدان، ایران. ، ghiamikeshtgar@gmail.com
چکیده:   (1032 مشاهده)

ارزشیابی از اجزای مهم و لاینفک یادگیری در هر برنامه آموزشی و مبنای تصمیم‌گیری در فعالیت‌های علمی و اجرایی است. از جمله مهم‌ترین موانع اصلی آموزش بالینی مشکلات مربوط به سیستم ارزشیابی آن است به لحاظ اهمیت فوق‌العاده‌ی آموزش بالینی، ارزشیابی بالینی برای سنجش موفقیت در آموزش‌های بالینی نیز بسیار مهم است. از آنجایی که ارزشیابی بالینی در علوم پزشکی به عنوان یکی از ارکان مهم آموزش، باید شایستگی و توانمندی‌‌های دانشجویان را اندازه‌گیری کند، استفاده از روش‌‌های متفاوت و جدید ارزشیابی برای سنجش ابعاد مختلف عملکرد آنان کاملاً ضروری است(1).
اخیراً یادگیری مبتنی بر بازی یا 'بازی‌سازی' در برنامه درسی پزشکی اعتبار و جایگاه پیدا کرده است. بازی‌سازی در آموزش علوم پزشکی شامل ادغام مؤلفه‌های بازی با زمینه‌‌های آموزشی است. ارزش بازی‌سازی به توانایی آن در ایجاد مشارکت و تقویت یادگیری در دانشجویان بستگی دارد. یادگیری مبتنی بر بازی، به عنوان ابزاری برای افزایش و تقویت انگیزه دانشجویان، کمک به ارتقای دانش و مهارت‌ها، کاهش استرس و شناسایی نقاط قوت و ضعف مورد استفاده قرار می‌گیرد. بازی‌ها می‌توانند انگیزه، یکی از اصول اساسی یادگیری را تحریک کنند، بنابراین باعث افزایش علاقه و ارتقای مشارکت فعال و مهارت‌های تفکر انتقادی و حل مسأله دانشجو شوند(2).


تازه‌های تحقیق
نجمه قیامی کشتگر: Google Scholar
 
متن کامل [PDF 483 kb]   (569 دریافت)    
نوع مطالعه: نامه به سردبیر | موضوع مقاله: ارزشيابي مهارتهاي باليني
دریافت: 1401/8/12 | پذیرش: 1401/1/15 | انتشار: 1401/1/15 | انتشار الکترونیک: 1401/1/15

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education