دانشکده پرستاری و مامایی، مرکز تحقیقات پرستاری جامعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، زاهدان، ایران. ، ghiamikeshtgar@gmail.com
چکیده: (1032 مشاهده)
ارزشیابی از اجزای مهم و لاینفک یادگیری در هر برنامه آموزشی و مبنای تصمیمگیری در فعالیتهای علمی و اجرایی است. از جمله مهمترین موانع اصلی آموزش بالینی مشکلات مربوط به سیستم ارزشیابی آن است به لحاظ اهمیت فوقالعادهی آموزش بالینی، ارزشیابی بالینی برای سنجش موفقیت در آموزشهای بالینی نیز بسیار مهم است. از آنجایی که ارزشیابی بالینی در علوم پزشکی به عنوان یکی از ارکان مهم آموزش، باید شایستگی و توانمندیهای دانشجویان را اندازهگیری کند، استفاده از روشهای متفاوت و جدید ارزشیابی برای سنجش ابعاد مختلف عملکرد آنان کاملاً ضروری است(1).
اخیراً یادگیری مبتنی بر بازی یا 'بازیسازی' در برنامه درسی پزشکی اعتبار و جایگاه پیدا کرده است. بازیسازی در آموزش علوم پزشکی شامل ادغام مؤلفههای بازی با زمینههای آموزشی است. ارزش بازیسازی به توانایی آن در ایجاد مشارکت و تقویت یادگیری در دانشجویان بستگی دارد. یادگیری مبتنی بر بازی، به عنوان ابزاری برای افزایش و تقویت انگیزه دانشجویان، کمک به ارتقای دانش و مهارتها، کاهش استرس و شناسایی نقاط قوت و ضعف مورد استفاده قرار میگیرد. بازیها میتوانند انگیزه، یکی از اصول اساسی یادگیری را تحریک کنند، بنابراین باعث افزایش علاقه و ارتقای مشارکت فعال و مهارتهای تفکر انتقادی و حل مسأله دانشجو شوند(2).
تازههای تحقیق
نجمه قیامی کشتگر: Google Scholar
نوع مطالعه:
نامه به سردبیر |
موضوع مقاله:
ارزشيابي مهارتهاي باليني دریافت: 1401/8/12 | پذیرش: 1401/1/15 | انتشار: 1401/1/15 | انتشار الکترونیک: 1401/1/15
ارسال پیام به نویسنده مسئول