Koopaie M, Heydari S, Hashemikamangar S S. Exploring the use of mobile learning amongst the dental students of Tehran University of medical sciences. Iranian Journal of Medical Education 2022; 22 :16-24
URL:
http://ijme.mui.ac.ir/article-1-5369-fa.html
کوپایی مریم، حیدری شهربانو، هاشمی کمانگر صدیقه السادات. ارزیابی وضعیت یادگیری از طریق تلفن همراه در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1401; 22
() :16-24
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-5369-fa.html
گروه ترمیمی، دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران. ، smhk58950@gmail.com
چکیده: (2576 مشاهده)
مقدمه: همهگیری covid-19 اهمیت یادگیری الکترونیکی را مسجل نموده است. این مطالعه با هدف بررسی میزان و نحوه استفاده از یادگیری از طریق تلفن همراه (Mobile learning) در دانشجویان دندانپزشکی انجام شد.
روشها: در این مطالعه توصیفی - مقطعی، دادهها از طریق پرسشنامه محقق ساختهی روا و پایا شده، جمعآوری گردید. جامعه مورد مطالعه 220 نفر از دانشجویان رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران بودند که به روش تصادفی ساده وارد مطالعه شدند و ضمن موافقت برای شرکت در تحقیق، پرسشنامه را تکمیل نمودند. دادهها با استفاده از آمار توصیفی تجزیه و تحلیل گردید.
نتایج: در نهایت216 پرسشنامه تکمیل شد. تعداد 108 نفر (50%) از گوشی خود جهت استفاده از نرمافزارهای آموزشی بهره میبردند. تعداد 168 نفر (8/77%) از شبکههای اجتماعی جهت یادگیری دروس دندانپزشکی استفاده میکردند. تعداد 214 نفر (2/98%) بیان نمودند که گوشیهای هوشمند دسترسی به دادههای آموزشی را برای آنها افزایش داده است. تعداد 206 نفر (4/95%) بیان نمودند که گوشی هوشمند به آنها کمک میکند که با استقلال بیشتری آموزش ببینند. تعداد 189 نفر (5/87%) بیان نمودند که لازم است که از گوشیهای هوشمند به میزان بیشتری در آموزش دانشگاه استفاده شود.
نتیجهگیری: یادگیری از طریق تلفن همراه در میان درصد بالایی از دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران رواج دارد. ابزارهای مختلف تلفن همراه به منظور یادگیری دندانپزشکی، استفاده میشود. لذا یادگیری از طریق تلفن همراه در آموزش دندانپزشکی در دسترس و قابل بهینه سازی است.
تازههای تحقیق
صدیقه الساداتهاشمی کمانگر: Google Scholar ,Pubmed
نوع مطالعه:
پژوهشی اصیل |
موضوع مقاله:
يادگيري الكترونيكي دریافت: 1400/7/28 | پذیرش: 1400/10/18 | انتشار: 1401/1/15 | انتشار الکترونیک: 1401/1/15
ارسال پیام به نویسنده مسئول