XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sefidi F, Rajabizadeh mirak abad S, Anhari Y, Ramezani M. Investigation into the satisfaction and quality level of online tests from the point of view of Qazvin dental students. Iranian Journal of Medical Education 2022; 22 :133-139
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-5414-fa.html
سفیدی فاطمه، رجبی زاده میرک آباد سمیه، انحاری یوسف، رمضانی معصومه. میزان رضایت و کیفیت آزمون‌های آنلاین از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی قزوین. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1401; 22 () :133-139

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-5414-fa.html


گروه ترمیمی، دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی قزوین، قزوین، ایران. ، homa7.rajabi7@gmail.com
چکیده:   (1152 مشاهده)
مقدمه: دسترسی به اینترنت و فناوری‌های چندرسانه ای، یادگیری سنتی را به سمت یادگیری الکترونیکی سوق داده است که این امر استفاده از روش‌های نوین ارزشیابی را جهت سنجش فراگیران اجتناب ناپذیر می­کند. لذا این مطالعه با هدف بررسی میزان رضایت و کیفیت آزمون‌های آنلاین از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین (ایام همه‌گیری کرونا) انجام شد.
روش‌ها:  این مطالعه توصیفی- مقطعی با حضور 231نفر از دانشجویان مشغول به تحصیل دانشکده دندانپزشکی قزوین در سال 1399 انجام شد که به صورت سرشماری وارد مطالعه شدند. ابزار مورد استفاده، پرسشنامه پژوهشگر ساخته در غالب 27 سؤال و در دو بخش بود. در بخش کمی، داده‌ها بر اساس مقیاس لیکرت 5 درجه‌ای شامل" خیلی کم"، "کم"، متوسط"، "خوب" و "عالی در نظر گرفته شد که پس از تأیید روایی و پایایی مورد استغاده قرار گرفت. با استفاده از آماره‌های توصیفی (میانگین، انحراف استاندارد) و استنباطی (ضریب همبستگی اسپیرمن و من ویتنی) داده‌ها تجزیه و تحلیل شد.
نتایج: میانگین و انحراف معیار رضایت از آزمون‌های آنلاین دانشجویان 52/0± 18/3 بود که بالاتر از متوسط است. همچنین میانگین و انحراف معیار میزان کیفیت آزمون‌های آنلاین از دیدگاه دانشجویان 51/±0 19/3 بود که بالاتر از متوسط است و بیانگر رضایت دانشجویان از کیفیت این نوع ارزشیابی است. بین این مؤلفه‌ها و سن و جنس رابطه معناداری یافت نشد(05/0< p).



تازه‌های تحقیق
فاطمه سفیدی: Pubmed
متن کامل [PDF 864 kb]   (418 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: آموزش پزشكي مبتني بر نيازهاي جامعه
دریافت: 1400/11/15 | پذیرش: 1401/2/12 | انتشار: 1401/1/15 | انتشار الکترونیک: 1401/1/15

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education