Journal archive for Google Scholar Robot!

Iranian Journal of Medical Education

مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی



Volume 19, Number 0 (2019-4)


Comparison of Lecture-based and CD-based Control Nuclear Pollution Training for Medical Interns
مقایسه دو روش آموزش مبتنی بر ارائه سخنرانی و لوح فشرده در یادگیری کنترل آلودگی‌های هسته‌ای در کارورزان پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing and Validating the Tool for Assessing the Professional Behavior of Clinical Faculty Members; A Tool in Stakeholder’s View
طراحی و روان‌سنجی ابزار ارزیابی رفتار حرفه‌ای پزشکان هیأت‌علمی بالینی دانشکده پزشکی: ابزاری از نگاه ذی‌نفعان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effective Factors on Knowledge Sharing among Faculty Members: Ardabil University of Medical Sciences
عوامل مؤثر بر اشتراک‌گذاری دانش میان اعضای هیأت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Survey on Distractors in Multiple-choice Questions and its Relationship on Difficulty and Discriminative Indices
گزینه‌های انحرافی در سؤالات چند گزینه‌ای و رابطه آن با ضریب دشواری و ضریب تمیز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Presenting A Causal Model for Factors Affecting Self-Regulated Learning Among MSc Students of Paramedical Sciences in Shahid Beheshti University of Medical Sciences
ارائه مدل علی عوامل مؤثر بر یادگیری خودتنظیمی در بین دانشجویان کارشناسی ارشد پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

letter to editor
تفاوت‌های مرور روایتی و مرور نظام‌مند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Inquiry-based Teaching Method in Medical Education
استفاده از روش تدریس کاوش‌گری در آموزش علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation, Implementation and reassessment of the Oral and Maxillofacial Pathology course at the school of Dentistry, Tehran University of Medical Sciences
بازنگری، اجرا و ارزشیابی واحد آسیب‌شناسی دهان، فک و صورت عملی در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Students’ Perspectives in pre-clinical and during the clinical courses in Dental School of Isfahan University of Medical Sciences in year 2016
دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی نسبت به محیط یادگیری خود
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Students' Perceptions on Relationship between Professors and Patients on Their Professional Ethics in Birjand University of Medical Sciences
تأثیر ادراک دانشجویان از ارتباط اساتید با بیمار بر اخلاق حرفه‌ای آنان در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Necessity Approach clinical reasoning in Medical education
اهمیت آموزش استدلال بالینی در آموزش پزشکی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

The Status of Medical Education Studies by Iranian Researchers Among the Educational Publications Indexed in Web of Science
جایگاه مطالعات آموزش پزشکی پژوهشگران ایرانی در بین تحقیقات آموزشی نمایه شده در پایگاه علمی وب آو ساینس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The clinical comparison of the Pediatrics Assistants' skills score, before and after the executive rotational style
مقایسه نمره مهارت دستیاران کودکان قبل و بعد شیوه‌نامه اجرایی چرخش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of the implementation and Educational outcomes in the package of physicians' resident for the development of the health system in the educational hospitals of Isfahan University of medical sciences
ارزشیابی اجرای بسته مقیمی پزشکان در برنامه تحول نظام سلامت و تأثیر آن بر آموزش دستیاران مراکز آموزشی درمانی شهر اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Standardization of Morning Reports in Internal Medicine Department at Kashan University of Medical Sciences
استاندارد‌سازی فرایند گزارش‎ صبحگاهی گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی کاشان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Nursing Students` Experiences of Narrative Writing- Reflection in Clinical Education: A Qualitative Study
تجربیات دانشجویان پرستاری از روایت‌نویسی- بازاندیشی در آموزش بالینی: مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Promoting and Hampering Factors in Internationalization of Universities
عوامل پیش‌برنده و بازدارنده بین‌المللی‌ شدن دانشگاه‌ها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparative Study of Emergency Nursing MSc Curriculum in Iran and the USA
مقایسه تطبیقی برنامه درسی مقطع کارشناسی ارشد پرستاری اورژانس ایران و آمریکا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Spiritual Intelligence and Emotional Intelligence with Self-Compassion of Nursing Students
ارتباط هوش معنوی و هوش هیجانی با شفقت به خود دانشجویان دختر رشته پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

کیفیت کاربست روش آموزش مربی‌گری در فعالیت‌ها‌ی آموزشی اعضای هیأت‌علمی از دیدگاه دانشجویان و اساتید
کیفیت کاربست روش آموزش مربی‌گری در فعالیت‌ها‌ی آموزشی اعضای هیأت‌علمی از دیدگاه دانشجویان و اساتید
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Psychometric Properties of Professor-Student Rapport Scale in Medical Sciences Students
ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس توافق استاد و دانشجو در دانشجویان علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Hidden Curriculum Components and Student Professional Adaptability at Tabriz University of Medical Sciences
رابطه مؤلفه‌های برنامه درسی پنهان با سازگاری حرفه‌ای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Quality of Learning Experience and self-regulation with Academic Motivation in Students of Qom University of Medical Sciences
ارتباط کیفیت تجارب یادگیری و خودنظم‌دهی با انگیزش تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles