Journal archive for Google Scholar Robot!

Iranian Journal of Medical Education

مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی



Volume 11, Number 9 (2012-3)


Reflective Practice in Nursing Care
عملکرد تأملی در مراقبت‌های پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Dignity in Medicine: Emphasis on Dignity of End Stage Patients
کرامت در طبابت: با تأکید بر حفظ کرامت بیماران در مرحله آخر حیات
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Importance of Application of Service-Based Learning in Clinical Nursing Education
اهمیت کاربرد یادگیری مبتنی بر خدمات در آموزش بالینی پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

General Physicians’ Educational Needs about Diet Therapy, a Job Analysis Study
نیاز‌های آموزشی پزشکان عمومی درباره رژیم درمانی یک مطالعه با رویکرد تجزیه و تحلیل شغل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study of relationship between organizational dimensions climate and acceptance of curriculum innovation (Case study of Isfahan University of Medical Sciences.)
رابطه بین میزان پذیرش نوآوری برنامه درسی و بعدهای جو سازمانی: مطالعه موردی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Medical students' Study Resources: Books or Notes
منبع مطالعه دانشجویان پزشکی: جزوه یا کتاب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Suicide and its consequences for the medical education and health systems
چالش نظام سلامت و آموزش علوم پزشکی با پدیده خودکشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Peer Assessment in evaluation of Medical sciences students
روش «ارزیابی همتایان» در ارزشیابی دانشجویان علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of interpersonal communication skill levels in lecturers of Ilam University of medical sciences: A case study
ارزیابی مهارت‌های ارتباطی بین فردی اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایلام
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Training Team’s Attitudes Toward The Patient’s Consent To Participate In Clinical Education
نگرش اعضای تیم آموزشی در ارتباط با حق تصمیم‌گیری بیماران برای مشارکت در فرایند‌های آموزشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Compression the Effect of Clinical Concept Mapping & Nursing Process in Developing Nursing Students’ Critical Thinking Skills
مقایسه تأثیر نقشه‌کشی مفهومی بالینی و فرایند پرستاری در توسعه مهارت‌های تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Students and Teachers’ View about Educational Regulation Related to Continuing Education without Entrance Exam
دیدگاه دانشجویان و اساتید پیرامون آیین‌نامه آموزشی ادامه تحصیل بدون آزمون در مقاطع بالاتر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Medical Interns’ View about Thesis Process at Isfahan University of Medical Sciences in 2010
دیدگاه کارورزان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از مراحل تصویب پایان‌نامه تا دفاع از پایان‌نامه در نیمه اول سال 1389
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between Psychological Profile and Academic Achievement of Medical and Dental Students at Isfahan University of Medical Science
ارتباط نیم‌رخ روان‌شناختی دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی با موفقیت تحصیلی آنها در دوره علوم پایه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Family Nursing Curriculum, a Step toward the Development of Nurse's Role in Iran
برنامه درسی پرستاری خانواده، گامی در جهت توسعه نقش پرستار خانواده در ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

General Practitioners and Patients' Disease in Isfahan: One Step toward Social Accountability
پزشکان عمومی اصفهان و بیماری مراجعین گامی در جهت پاسخ‌گویی به نیاز جامعه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Graduated Dental Students Self-Assessment of Clinical Competencies at Isfahan in 2011
خودارزیابی توانمندی‌های بالینی فارغ‌التحصیلان دانشکده دندانپزشکی اصفهان در سال 1390
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Learning Styles of First Year Nursing and Midwifery Students in Ilam University of Medical Sciences
سبک‌های یادگیری دانشجویان سال اول دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایلام
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Medical Students' Attitudes Toward the Patient's Consent to Participate in Clinical Training
نگرش دانشجویان پزشکی نسبت به ضرورت کسب توافق بیمار برای مشارکت در آموزش بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Euthanasia: A Challenge in Clinical Education
یوتانازی (مرگ آسان) آری یا خیر؟(چالشی در آموزش بالینی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing Strengths and Weaknesses of Learning Theories
مقایسه نقاط قوت و ضعف تئوری‌های یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison the effectiveness of problem solving method with lecture-based method in the teaching of metabolic biochemistry
مقایسه روش آموزشی مسئله محور با روش استاد محور در تدریس بیوشیمی متابولیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of different methods of teaching for residents of anesthesiology
نظرات دستیاران در ارتباط با روش‌های مختلف تدریس در گروه بیهوشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Review on Some Aspects of Patient’ Rights in Clinical Education
مروری بر جنبه‌هایی از حقوق بیمار در آموزش بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Application of Learning Theories in Clinical Education
کاربرد تئوری‌های یادگیری در آموزش پرستاری، مقاله مروری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment of Medicine Students’ academic Achievement in Shahed University during 1993-2011
وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد طی سال‌های 1371 الی 1388
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing Patients’ and Nurses’ Expectations of Nursing service and Medical Cares in Alzahra Teaching Hospital in Isfahan city
مطالعه مقایسه‌ای انتظارات بیماران و پرستاران از خدمات پرستاری و مراقبت‌های پزشکی در بیمارستان آموزشی الزهرا(س) شهر اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Core Curriculum in Medical Education: Introducing Some Approaches
برنامه درسی اصلی (Core Curriculum) در آموزش پزشکی: معرفی چند رویکرد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessing the Leadership Styles and Effectiveness of Administrators in Isfahan University of Medical Sciences in 1388
سبک رهبری و رهبری اثربخش در مدیران سطوح میانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 1388
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Praxis: a Paradigm for Action Research
پراکسیس: پارادایمی برای اقدام‌پژوهی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between Non-school Study and Mental Health of Students of Isfahan University of Medical Sciences
رابطه مطالعه غیر درسی و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Review on Interprofessional Education in Health Professionals’ Training
نگاهی بر آموزش بین‌حرفه‌ای در تربیت کارکنان حیطه سلامت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An Umbrella Named Action Research
چتری به نام اقدام‌پژوهی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Design, Implementation and Evaluation of Electronic Teaching of Practical and Theoretical Histology Courses: a New Experience at Isfahan University of Medical Science
طراحی، اجرا و ارزشیابی تدریس الکترونیکی دروس بافت‌شناسی عملی و نظری، تجربه‌ای نوین در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Curriculum Integration, with Emphasis on Integration in Medical Education
ادغام در برنامه‌های درسی با تأکید بر ادغام در آموزش پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Developing a Holistic Accreditation System for Medical Universities of Iran
تدوین سیستم اعتباربخشی مؤسسه‌ای در دانشگاه‌های علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Active Learning: An Approach for Reducing Theory-Practice Gap in Clinical Education
یادگیری فعال، راه‌کاری جهت کاهش فاصله تئوری تا عمل درآموزش بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Concrete application of learning theories in public health
کاربردی ملموس از نظریه‌های یادگیری در بهداشت عمومی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Increase the continuity of learning the lessons of histology with discussion method
افزایش میزان تداوم یادگیری درس بافت‌شناسی دوره دکترای تخصصی علوم تشریح با روش تدریس مباحثه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between affective self-regulation and study skills with educational performance of students of Isfahan University of Medical Science
رابطه خودتنظیمی عاطفی و مهارت‌های مطالعه با عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

How to Standardize Electronic Medical Records
یادگیری روش‌ها و مراحل استانداردسازی پرونده‌های الکترونیک پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effective Clinical Teaching from Faculty Members' and Rehabilitation Students' Point of View
عوامل مؤثر در آموزش بالینی اثربخش از دیدگاه مدرسان و دانشجویان دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Active participation of student s in teaching
مشارکت فعال دانشجو در تدریس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Critical Thinking
تفکر انتقادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Medical Education and Human Cloning Challenges
آموزش پزشکی و چالش شبیه‌سازی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

System-Integrated Education: Useful Experience in Health Management Clerkship
آموزش ادغام یافته با سیستم: یک تجربه مفید در اجرای کارآموزی مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Applications and Benefits of Curriculum Mapping: a Systematic Review of International Documents
کاربردها و مزایای نقشه‌برداری برنامه درسی (Curriculum Mapping):(مرور نظام مند مستندات بین‌المللی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between Knowledge Management and Team Learning in Selected Hospitals of Isfahan University of Medical Sciences
رابطه بین مدیریت دانش و یادگیری تیمی در بیمارستان‌های منتخب شهر اصفهان در سال 1389
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

شThe Relationship Between Application of Organizational Learning and Demographic Features of Staffs Working in Pediatrics Medical Center
رابطه بین میزان کاربست مؤلفه‌های یادگیری سازمانی و ویژگی‌های دموگرافیکی کارکنان بیمارستان مرکز طبی کودکان-1390
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Pathology Analysis of Plagiarism: A Qualitative Research
تحلیل آسیب شناسی تقلب و سرقت علمی:بر اساس یک تحقیق کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Management of Students' Happiness in Dormitories of Isfahan University of Medical Sciences
مدیریت شادی در دانشجویان خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان- 1388
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Readiness of postgraduate students of Isfahan University of Medical Sciences for inter professional learning
آمادگی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای یادگیری بین حرفه ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Students' Critical Thinking Skills in Isfahan University and Isfahan University of Medical Sciences for Two Sequence Semesters: Critical Thinking, the Lost Ring in Curriculums
ارزیابی مهارت‌های تفکر انتقادی دانشجویان دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان در طی دو نیمسال تحصیلی متوالی: تفکر انتقادی حلقه مفقوده برنامه‌های درسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Validation of Self-Directed Learning Scale in Students of Isfahan University of Medical Sciences
هنجاریابی مقیاس یادگیری خودراهبر در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teacher-Student and Teacher-Patients Interaction Time in the Ambulatory Settings in Isfahan University of Medical Sciences
زمان تعامل استاد، فراگیر و بیماران در درمانگاه‌های آموزشی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles