دوره 11، شماره 9 - ( ویژه نامه توسعه آموزش 12-1390 1390 )                   جلد 11 شماره 9 صفحات 1062-1057 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Samouei R, Moslehi M, Heydari M, Toghiani Z. Management of Students' Happiness in Dormitories of Isfahan University of Medical Sciences. Iranian Journal of Medical Education 2012; 11 (9) :1057-1062
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-2027-fa.html
سموعی راحله، مصلحی محسن، حیدری محبوبه، طغیانی زهرا. مدیریت شادی در دانشجویان خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان- 1388. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1390; 11 (9) :1057-1062

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-2027-fa.html


، samouei@mail.mui.ac.ir
چکیده:   (10176 مشاهده)
مقدمه: شادی بنیادی‌ترین مفهوم در روانشناسی مثبت‌گراست و دانشجویان نیروهای تأثیر‌گذار و مولد که به محیط و روحیه شاد نیازمندند. در این راستا این مطالعه با هدف تعیین عوامل مرتبط با شادی در دانشجویان خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی استان اصفهان در سال‌های 87 و 88 انجام شده است. روش‌ها: این پژوهش بر روی 120 دانشجوی دختر و پسر ساکن خوابگاه با استفاده از پرسشنامه محقق‌ساخته باز پاسخ انجام گرفته، داده‌ها کد‌گذاری و طبقه‌بندی گردیده و به صورت فراوانی و درصد گزارش شده است. نتایج: نتایج نشان داد که مهم‌ترین عوامل مؤثر بر شادمانی دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه عبارتند از ورزش (4/26) درصد، تلویزیون 05/13 درصد، پیاده‌روی 86/11 درصد و بیشترین برنامه تفریحی مورد استقبال دانشجویان خوابگاهی بعد از ورود به دانشگاه عبارتند بود از ورزش 9/22 درصد، اتاق تلویزیون و فیلم 84/12 درصد و کامپیوتر و اینترنت 33/8 درصد و برنامه‌های پیشنهادی دانشجویان به ترتیب اولویت عبارت بود از تدارک اردوهای داخل و خارج استان 21/15 درصد، بهبود و زیبا‌سازی فضای خوابگاه 64/12 درصد و همچنین برگزاری مسابقات ورزشی و تفریحی 5/10 درصد. نتیجه‌گیری: یافته‌های این پژوهش می‌تواند با هدف ارتقای سطح شادی دانشجویان مورد توجه مسؤولان و سیاست‌گذاران خوابگاه‌ها قرار گیرد و این مهم از طریق گسترش امکانات فعلی، و برنامه‌ریزی‌های بلند مدت و هدف‌مند محقق می‌گردد.
متن کامل [PDF 195 kb]   (2837 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: ساير موارد
دریافت: 1390/12/21 | پذیرش: 1391/1/16 | انتشار: 1390/12/25 | انتشار الکترونیک: 1390/12/25

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2025 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education