Safavi M, Honarmand A, Omidi A, Shetabi H. Comparison of different methods of teaching for residents of anesthesiology. Iranian Journal of Medical Education 2012; 11 (9) :1312-1317
URL:
http://ijme.mui.ac.ir/article-1-2044-fa.html
صفوی محمدرضا، هنرمند عظیم، امید اطهر، شتابی حمیدرضا. نظرات دستیاران در ارتباط با روشهای مختلف تدریس در گروه بیهوشی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1390; 11 (9) :1312-1317
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-2044-fa.html
، honarmand@med.mui.ac.ir
چکیده: (10786 مشاهده)
مقدمه: انتخاب و اجرای روش مناسب تدریس و ارزشیابی به منظور بازنگری در این فرایند برای اجرای یک آموزش اثربخش لازم است. مطالعه حاضر با هدف ارزشیابی کیفیت برگزاری و تعیین روشهای مناسب تدریس با استفاده از نظرات دستیاران گروه بیهوشی انجام پذیرفت.
روشها: این مطالعه از نوع توصیفی – مقطعی که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 1390 با استفاده از ابزار محقق ساخته انجام پذیرفت. جامعه هدف کلیه رزیدنتهای بیهوشی بودند که 40 نفر در این مطالعه شرکت کردند. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی انجام پذیرفت.
نتایج: میزان پاسخگویی به پرسشنامه 100 درصد بود. میانگین و سابقه طبابت رزیدنتها به ترتیب 9/3±75/34 و 8/4±6/7 سال به دست آمد. رضایت 5/85 درصد از شرکتکنندگان از کیفیت برگزاری برنامهها مطلوب، 5/12 درصد رضایت متوسط و 2 درصد رضایت ضعیف بود. بیشترین میزان رضایت از سخنرانی همراه با فیلم و اسلاید(43%) و کمترین رضایتمندی از سخنرانی بدون فیلم و اسلاید (6 درصد) بود. تفاوت معناداری بین رزیدنتهای مرد و زن از نظر رضایتمندی روش تدریس و اجرا برنامه وجود نداشت(3/0
نوع مطالعه:
پژوهشی اصیل |
موضوع مقاله:
شيوه هاي آموزش دریافت: 1390/12/28 | پذیرش: 1393/6/18 | انتشار: 1390/12/25 | انتشار الکترونیک: 1390/12/25
ارسال پیام به نویسنده مسئول