دوره 11، شماره 9 - ( ویژه نامه توسعه آموزش 12-1390 1390 )                   جلد 11 شماره 9 صفحات 1365-1359 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jabarifar E, Khoroushi M, Shamir H, Hosseinpour K. Graduated Dental Students Self-Assessment of Clinical Competencies at Isfahan in 2011. Iranian Journal of Medical Education 2012; 11 (9) :1359-1365
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-2069-fa.html
جباری فر ابراهیم، خروشی مریم، شامیر حمیرا، حسین پور کبری، خلیفه سلطانی فخری‌السادات، توانگر امین‌اله. خودارزیابی توانمندی‌های بالینی فارغ‌التحصیلان دانشکده دندانپزشکی اصفهان در سال 1390. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1390; 11 (9) :1359-1365

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-2069-fa.html


، hosseinpour@dnt.mui.ac.ir
چکیده:   (10732 مشاهده)
مقدمه: خودارزیابی فارغ‌التحصیلان یکی از روش‌های ارزشیابی پایانی که مکمل ارزشیابی‌های تکوینی آموزش دندانپزشکی است. هدف از این مطالعه ارزیابی فارغ‌التحصیلان از میزان توانمندی‌ها و مهارت بالینی دندانپزشکی اصفهان است. روش‌ها: در این مطالعه توصیفی ـ تحلیلی 33 فارغ‌التحصیل دانشکده دندانپزشکی اصفهان در سال 1390 پرسشنامه‌ای با 93 مهارت براساس شاخص توانایی انجام مستقل خدمات دندانپزشکی با مقیاس لیکرت را به طور آزادانه تکمیل کردند. اطلاعات با استفاده از آزمون‌های آلفای کرونباخ، Anova یک طرفه، آزمون تکمیل‌کننده Tukey HSD، پیرسون تجزیه و تحلیل گردیدند. نتایج: آلفای کرونباخ کل پرسشنامه 979/0 بود. میانگین توانایی انجام مستقل خدمات دندانپزشکی بین 74/3 ـ 92/2 به دست آمد. نتیجه‌گیری: توانایی انجام مستقل خدمات دندانپزشکی توسط فارغ‌التحصیلان در حد متوسط تا خوب گزارش گردید. تفاوت معناداری بین مهارت‌های آموزشی داده شده در بخش‌های آموزش‌دهنده مشاهده نگردید و میزان توانمندی‌های فارغ‌التحصیلان مذکر و مؤنث یکسان بود.
متن کامل [PDF 192 kb]   (2149 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: ارزشيابي مهارتهاي باليني
دریافت: 1391/1/15 | پذیرش: 1391/1/21 | انتشار: 1390/12/25 | انتشار الکترونیک: 1390/12/25

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education