azarbarzin M, Haghanie F. Active Learning: An Approach for Reducing Theory-Practice Gap in Clinical Education. Iranian Journal of Medical Education 2012; 11 (9) :1179-1190
URL:
http://ijme.mui.ac.ir/article-1-2022-fa.html
، azar_mehrdad@yahoo.com
چکیده: (12803 مشاهده)
مقدمه: فاصله تئوری تا عمل یکی از مشکلات اساسی در رشتههای بالینی است که در جهت رفع آن راهکارهای زیادی ارائه شده است. در این مقاله سعی شده یادگیری فعال که یکی از این راهکارهاست مورد بررسی قرار گیرد.
روشها: مقاله حاضر نوعی مقاله مروری است که با جستجوی منابع کتابخانهای و بانکهای اطلاعات علمی و با استفاده از موتورهای جستجوگر در مقالات منتشر شده در سالهای 2000 تا 2012 انجام گردیده است.
نتایج: از بین مقالات و منابع تعداد 36 مقاله و منبع که ارتباط بیشتری با یادگیری فعال به عنوان راهکار کاهش فاصله تئوری تا عمل داشتند انتخاب گردید و در این مقاله روشهایی که در منابع فارسی کمتر به آنها پرداخته شده بود مورد توجه قرار گرفت.
نتیجهگیری: از آنجایی که بیشتر روشهای آموزش فعال به خصوص روشهای یادگیری مبتنی بر تکلیف، یادگیری مبتنی بر عملکرد که فراگیر را درجریان یادگیری مشارکت داده و او را برای عمق بخشیدن به یادگیری خودتوانا میسازد، در رفع این فاصله مؤثر هستند و از این روشها در آموزش پرستاری در کشور ما کمتر استفاده میگردد، لذا در این مقاله سعی بر آن بوده که این روشها و چگونگی استفاده از آنها شرح داده شود.
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
شيوه هاي آموزش دریافت: 1390/12/18 | پذیرش: 1391/1/16 | انتشار: 1390/12/25 | انتشار الکترونیک: 1390/12/25
ارسال پیام به نویسنده مسئول