دوره 11، شماره 9 - ( ویژه نامه توسعه آموزش 12-1390 1390 )                   جلد 11 شماره 9 صفحات 1495-1487 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Haghani F, alavi A. Importance of Application of Service-Based Learning in Clinical Nursing Education. Iranian Journal of Medical Education 2012; 11 (9) :1487-1495
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-2090-fa.html
حقانی فریبا، علوی اعظم. اهمیت کاربرد یادگیری مبتنی بر خدمات در آموزش بالینی پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1390; 11 (9) :1487-1495

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-2090-fa.html


، azam_alavi2004@yahoo.com
چکیده:   (12474 مشاهده)
مقدمه: آموزش بالینی یکی از مهم‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین بخش‌های آموزش پرستاری است که در شکل‌دهی هویت حرفه‌ای پرستاری نقش اساسی بازی می‌کند. موفقیت در این مسیر مستلزم اتخاذ رویکردهای موثری است که همگام با دانش روز و متناسب با نیازهای نوین مددجویان و بیماران، آمادگی‌های لازم را در فراگیران ایجاد نماید. یادگیری مبتنی بر خدمات با هدف آموزش دانشجویانی با مسؤولیت‌پذیری اجتماعی و آموزش افرادی که قادر به پاسخ دادن به انتظارات جامعه باشند، جایگاه جدیدی در برنامه درسی حرفه‌های بهداشتی از جمله پرستاری پیدا کرده است. هدف از این مطالعه بررسی اهمیت کاربرد یادگیری مبتنی بر خدمات در آموزش بالینی پرستاری است. روش‌ها: مقاله حاضر نوعی مطالعه مروری است که با جستجوی منابع کتابخانه‌ای و بانک‌های اطلاعاتی نظیرSID Iran doc - Elsevier- Ovid – Pub med از سال 1999 تا 2011با استفاده از کلمات کلیدی (آموزش بالین)، (پرستاری)، (آموزش مبتنی بر خدمات) و (دانشجویان) انجام شده است. نتایج: پرستاران بایستی با مهارت‌های قوی رهبری، مدیریت و ارزش‌گذاری برای تنوع بشری و تعهد شهروندی وارد حیطه عملکرد واقعی شوند، همه این توانایی‌ها می‌تواند و باید درون عملکرد بالینی به عنوان یک قسمت از آموزش پرستاری تحقق یابد. به نظر می‌رسد ساختار روش یادگیری مبتنی بر خدمات فرصت‌های را برای توسعه حرفه‌ای و صلاحیت بالینی دانشجویان فراهم نماید. نتیجه‌گیری: مسؤولین آموزش پرستاری برای ایجاد هماهنگی بیشتر بین دانشکده‌ها و بیمارستان، با اتخاذ راه‌حل‌های تعاملی و مشارکتی مانند یادگیری مبتنی بر خدمات و تبدیل بیمارستان‌ها به فضاهای مناسب آموزشی به منظور تحقق هر چه بیشتر اهداف آموزش بالینی دوره پرستاری تلاش بیشتری مبذول دارند.
متن کامل [PDF 278 kb]   (2747 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آموزش باليني
دریافت: 1391/1/21 | پذیرش: 1391/2/3 | انتشار: 1390/12/25 | انتشار الکترونیک: 1390/12/25

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education