دوره 11، شماره 9 - ( ویژه نامه توسعه آموزش 12-1390 1390 )                   جلد 11 شماره 9 صفحات 1240-1231 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Masoomi R, Yamani N. A Review on Interprofessional Education in Health Professionals’ Training. Iranian Journal of Medical Education 2012; 11 (9) :1231-1240
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-2062-fa.html
معصومی رسول، یمانی نیکو. نگاهی بر آموزش بین‌حرفه‌ای در تربیت کارکنان حیطه سلامت. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1390; 11 (9) :1231-1240

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-2062-fa.html


، masoomi@edc.mui.ac.ir
چکیده:   (11184 مشاهده)
مقدمه: آموزش بین‌حرفه‌ای یکی از روش‌های آموزشی است که در متون مختلف، بر استفاده از آن تأکید شده است و اعتقاد بر این است که می‌تواند باعث افزایش همکاری‌های بین‌حرفه‌ای و بهبود کیفیت مراقبت از بیمار شود. هدف از این مطالعه مرور متون مرتبط و استخراج مفاهیم و نکات مورد توجه در آموزش بین‌حرفه‌ای بوده است. روش‌ها: مقاله حاضر یک مطالعه مروری است که از طریق جستجوی غیر‌نظام‌مند پایگاه‌های اطلاعاتی Medline و CINAHL و نیز موتور جستجوی Google انجام گردید. نتایج بازیابی شده به زبان انگلیسی، مقالات مروری و متاآنالیز محدود شد. نتایج: از نتایج بازیابی شده تعداد 45 مدرک که شامل مقاله، کتاب و صفحات وب بود مورد بررسی و دسته‌بندی قرار گرفت. ابتدا مفهوم آموزش بین‌حرفه‌ای از دیدگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت. و از آن جا که هر رویکرد آموزشی برای خود مبانی نظری، رویکردهای تدریس و به طور کلی عوامل مربوط به یاددهی و یادگیری دارد در بخش بعدی به اجمال به این مسائل پرداخته شد و در بخش پایانی اثربخشی آموزش بین‌حرفه‌ای مورد بحث قرار گرفت. نتیجه‌گیری: با توجه به نقش آموزش بین‌حرفه‌ای در افزایش دانش، نگرش و مهارت‌های دانشجویان حیطه سلامت، انتظار می‌رود که در آموزش علوم پزشکی مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.
متن کامل [PDF 257 kb]   (1849 دریافت)    
نوع مطالعه: ساير موارد | موضوع مقاله: ساير موارد
دریافت: 1391/1/11 | پذیرش: 1393/6/18 | انتشار: 1390/12/25 | انتشار الکترونیک: 1390/12/25

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education