، masoomi@edc.mui.ac.ir
چکیده: (11459 مشاهده)
مقدمه: آموزش بینحرفهای یکی از روشهای آموزشی است که در متون مختلف، بر استفاده از آن تأکید شده است و اعتقاد بر این است که میتواند باعث افزایش همکاریهای بینحرفهای و بهبود کیفیت مراقبت از بیمار شود. هدف از این مطالعه مرور متون مرتبط و استخراج مفاهیم و نکات مورد توجه در آموزش بینحرفهای بوده است.
روشها: مقاله حاضر یک مطالعه مروری است که از طریق جستجوی غیرنظاممند پایگاههای اطلاعاتی Medline و CINAHL و نیز موتور جستجوی Google انجام گردید. نتایج بازیابی شده به زبان انگلیسی، مقالات مروری و متاآنالیز محدود شد.
نتایج: از نتایج بازیابی شده تعداد 45 مدرک که شامل مقاله، کتاب و صفحات وب بود مورد بررسی و دستهبندی قرار گرفت. ابتدا مفهوم آموزش بینحرفهای از دیدگاههای مختلف مورد بررسی قرار گرفت. و از آن جا که هر رویکرد آموزشی برای خود مبانی نظری، رویکردهای تدریس و به طور کلی عوامل مربوط به یاددهی و یادگیری دارد در بخش بعدی به اجمال به این مسائل پرداخته شد و در بخش پایانی اثربخشی آموزش بینحرفهای مورد بحث قرار گرفت.
نتیجهگیری: با توجه به نقش آموزش بینحرفهای در افزایش دانش، نگرش و مهارتهای دانشجویان حیطه سلامت، انتظار میرود که در آموزش علوم پزشکی مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.
نوع مطالعه:
ساير موارد |
موضوع مقاله:
ساير موارد دریافت: 1391/1/11 | پذیرش: 1393/6/18 | انتشار: 1390/12/25 | انتشار الکترونیک: 1390/12/25
ارسال پیام به نویسنده مسئول