Yaghoubi M, Javadi M. Relationship between Knowledge Management and Team Learning in Selected Hospitals of Isfahan University of Medical Sciences. Iranian Journal of Medical Education 2012; 11 (9) :1083-1090
URL:
http://ijme.mui.ac.ir/article-1-2032-fa.html
، yaghoobbi@yahoo.com
چکیده: (9396 مشاهده)
مقدمه: امروزه دانش به عنوان دارایی ارزشمندی شناخته شده که مبنای رشد پایدار و رمز حفظ مزیت رقابتی ماندگار یک سازمان به شمار میرود. از این رو این تحقیق با هدف بررسی رابطه بین نمره مدیریت دانش و یادگیری تیمی در بین کارکنان بیمارستانهای منتخب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان صورت گرفته است
روشها: این تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی - همبستگی (رابطهای) است. جامعه مورد پژوهش کارکنان بیمارستانهای منتخب شهر اصفهان هستند که به روش تصادفی طبقهای نمونهگیری (196 نفر) صورت گرفته است. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامههای یادگیری تیمی و مدیریت دانش بوده که اعتبار و روایی آن مورد تأیید قرار گرفته است. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است.
نتایج: میانگین نمره یادگیری تیمی 7/20±2/41 است. ازطرفی میانگین نمره مدیریت دانش در بین کارکنان 1/20 ±9/39 است. به طور کلی بین میزان مدیریت دانش و یادگیری تیمی کارکنان با کمک آزمون آماری پیرسون (05/0>p) رابطه معناداری وجود دارد.
نتیجهگیری: از آنجایی که نمره مدیریت دانش و یادگیری تیمی در بین کارکنان ضعیف بوده است. مدیران و تصمیم گیران در بیمارستانها بایستی برنامههایی در جهت ایجاد دانش و نشر و انتقال آن و گسترش فرهنگ یادگیری تیمی طراحی کنند.
نوع مطالعه:
پژوهشی اصیل |
موضوع مقاله:
شيوه هاي آموزش دریافت: 1390/12/22 | پذیرش: 1391/1/16 | انتشار: 1390/12/25 | انتشار الکترونیک: 1390/12/25
ارسال پیام به نویسنده مسئول