دوره 11، شماره 9 - ( ویژه نامه توسعه آموزش 12-1390 1390 )                   جلد 11 شماره 9 صفحات 1039-1030 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Gordanshekan M, Ghassemi G, Yousefi A, Yarmohammadian M H. Validation of Self-Directed Learning Scale in Students of Isfahan University of Medical Sciences. Iranian Journal of Medical Education 2012; 11 (9) :1030-1039
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1716-fa.html
گردان شکن مریم، قاسمی غلامرضا، یوسفی علیرضا، یارمحمدیان محمد حسین. هنجاریابی مقیاس یادگیری خودراهبر در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1390; 11 (9) :1030-1039

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1716-fa.html


، maryam.gordanshekan@yahoo.com
چکیده:   (10670 مشاهده)
مقدمه: یادگیری خودراهبر یک شیوه آموزشی مستقل و مادام‌العمر است که استفاده از آن در آموزش بزرگسالان، در دانشگاه‌های دنیا رو به توسعه است. هدف از این پژوهش هنجاریابی مقیاس خود درجه‌بندی یادگیری خودراهبر (Self-Rating Scale of Self-Directed Learning) در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می‌باشد. روش‌ها: در این مطالعه مقطعی - پیمایشی، 400 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، پرسشنامه یادگیری خودراهبر را که دارای 60 گویه و پنج مؤلفه می‌باشد، تکمیل نمودند. اطلاعات خام با تعیین ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل عاملی بررسی شد. نتایج: نتایج تحلیل عاملی نشان داد که 53 گویه از 60 گویه این مقیاس به جای قرار گرفتن در 5 مؤلفه در 12 مؤلفه جای گرفتند. 7 گویه به دلیل نداشتن بار عاملی حذف گردید. نتیجه‌گیری: نتایج این تحقیق حاکی از روایی و پایایی نسبتاً بالای مؤلفه‌های 12 گانه مقیاس با 53 گویه می‌باشد.
متن کامل [PDF 244 kb]   (2132 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: شيوه هاي آموزش
دریافت: 1390/5/1 | پذیرش: 1390/11/1 | انتشار: 1390/12/25 | انتشار الکترونیک: 1390/12/25

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education