Journal archive for Google Scholar Robot!

Iranian Journal of Medical Education

مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی



Volume 17, Number 0 (2017-4)


Null Curriculum: Neglected or ineffective
برنامه درسی پوچ: مغفول یا بی‌اثر؟
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the scores in essay part and MCQ part of renal pathophysiology exam and surveying students’ views about the effect of such exams on their study
مقایسه نمرات آزمون تشریحی و چندگزینه‌ای درس بیماری‌های کلیه و بررسی نقطه نظرات دانشجویان پزشکی در خصوص تأثیرآزمون‌ها بر مطالعه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Academic-Professional Skills Training on Students’ Perception of the Educational Environment at Isfahan University of Medical Sciences
تأثیرآموزش مهارت‎های تحصیلی-حرفه‌ای بر ادراک دانشجویان از محیط آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparative Study of Workplace Happiness among Faculty Members with Different Employment Status
بررسی مقایسه‌ای نشاط سازمانی اعضای هیأت‌علمی در موقعیت‌های استخدامی مختلف
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Correlation of Critical Thinking Skills and Metacognitive Strategies with Information Literacy of Graduate Students
رابطه مهارت‌های تفکر انتقادی و راهبردهای فراشناختی با سواداطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Quality of education in community medicine externship and internship: Perspective of medical students of Kurdistan University of Medical Sciences
کیفیت فیلد آموزشی کارآموزی و کارورزی پزشکی اجتماعی از نظر دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing Pharmacy Students’ Perceptions and Expectations of Quality of Educational Services at Mashhad University of Medical Sciences Based on SERVQUAL Model
مقایسه انتظارات و ادراکات دانشجویان داروسازی در مورد کیفیت خدمات آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر مبنای مدل سروکوال
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Restrictive and Facilitating Factors of Nursing Students` Clinical Education Effectiveness
عوامل محدود‌کننده و تسهیل‌گرهای اثربخشی آموزش بالینی دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Concept Analysis of “Practice-Based Learning and Improvement” according to Walker and Avant’s Approach
تحلیل مفهوم توانمندی یادگیری و ارتقای مبتنی بر عمل به روش واکر و آوانت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational Needs Assessment of Empowerment Programs for Faculty Members of Isfahan University of Medical Sciences
نیازسنجی آموزشی دوره‌های توانمندسازی اعضای هیأت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Medical Interns’ Achieving Rate of Learning Minimums in Common Pediatric Illnesses in Isfahan University of Medical Sciences
میزان دستیابی کارورزان پزشکی به حداقل‌های یادگیری ناخوشی‌های شایع کودکان در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Course Credits of Nutrition Sciences BSc Program: Perspective of Students
دیدگاه دانشجویان در مورد واحدهای درسی رشته کارشناسی علوم تغذیه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identifying the Factors Affecting the Development of Intellectual Capital Among Faculty Members of Macro-region 5 Medical Universities in Iran
شناسایی عوامل مؤثر بر رشد سرمایه فکری اعضای هیأت‌علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان منطقه پنج کشور
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing Academic Satisfaction and the Factors Affecting Academic Deterioration in Students of Isfahan University of Medical Sciences and Payam-e-Noor University
مقایسه رضایت تحصیلی و عوامل مؤثر بر افت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه پیام نور
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Corresponding Author
آیا فقط نویسندۀ مسئول، مسئول است؟
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Critical Thinking Skills of Medical Students at Ahvaz Jundishapur University of Medical Sciences
مهارت‌های تفکر انتقادی در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Exploring the Dominant Discourse of BSc Nursing Theory Courses
واکاوی گفتمان حاکم بر کلاس‌های نظری دوره کارشناسی پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the Use of Video Clips and Traditional Methods for Teaching Schizophrenia: Perspective of Students
مقایسه دیدگاه دانشجویان نسبت به تدریس اسکیزوفرنی به روش نمایش فیلم و کلیپ آموزشی و روش سنتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Motivational Factors Affecting the Educational Performance of Faculty Members
عوامل انگیزشی مؤثر بر عملکرد آموزشی اعضای هیأت‌علمی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Absenteeism from Theory Classes: Perspective of Medical Students
دیدگاه دانشجویان پزشکی در مورد علل غیبت از کلاس‌های تئوری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Can we Use the “Script Concordance” Test As a Valid Alternative Method to Evaluate Clinical Reasoning Skills in Nursing Students?
آیا آزمون "توافق متن" جایگزین معتبری برای ارزیابی قضاوت بالینی دانشجویان پرستاری است؟
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Review of article
هم دلی دستیاران رشته‌های مختلف پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در برخورد با بیمار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of blended Method of education on Students` Satisfaction
بررسی رضایت دانشجویان در تدریس به روش تلفیقی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Design and Development of E-learning Content Based on Gagne’s Model of Instructional Design and its Impact on Motivation and Academic Achievement
طراحی و تولید محتوای آموزش الکترونیکی براساس الگوی طراحی آموزشی گانیه و تأثیر آن بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Web 2.0 in Medical Education: A Literature Review
وب 2 در آموزش پزشکی: رویکردی متن پژوهانه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Factors Affecting Students’ Academic Resilience at Bushehr University of Medical Sciences
عوامل مؤثر بر تاب‌آوری تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effects of Teacher-Centered Teaching and Peer Teaching Methods on Improving Some Clinical Skills of Midwifery Students: A Comparative Study
تأثیر به کارگیری شیوه آموزش استاد محور و آموزش توسط همتا در ارتقای برخی مهارت‌های بالینی دانشجویان مامایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing and Assessment of Apprenticeship Comprehensive Program for Health Information Technology Students
طراحی و ارزیابی برنامه جامع کارآموزی برای دانشجویان فناوری اطلاعات سلامت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing and Feasibility Assessment of a Postmodern Curriculum Model for Iran’s Higher Education System
طراحی و امکان‌سنجی الگوی برنامه‌ی درسی پست مدرن به منظور کاربرد آن در نظام آموزش عالی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Web-Based Education on Learning in Medical Sciences Students: A Review Study
تأثیر آموزش مبتنی بر وب بر یادگیری دانشجویان علوم پزشکی: مطالعه مروری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Academic Self-Handicapping, Disruptive Behaviors and Perception of Classroom Goal Structure in Academic Cheating of Pharmacy Students
نقش خودناتوان‌سازی تحصیلی، رفتارهای ایذایی و ادراک از ساختار هدفی کلاس، در تقلب تحصیلی دانشجویان داروسازی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Synthesis Research on the Effectiveness of E-Learning in Medical Sciences Education and Its Design and Implementation Requirements
سنتز پژوهی اثربخشی یادگیری الکترونیکی در آموزش علوم پزشکی و الزامات آن در طراحی و اجرا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the Effects of Lecture, E-Learning and Concept Mapping on Pediatrics Nursing Teaching
مقایسه تاثیر سه روش آموزشی سخنرانی، یادگیری الکترونیکی و نقشه مفهومی در تدریس پرستاری کودکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Academic Achievement and Attitude of Nursing Students in Three Different Approaches to Teaching English
پیشرفت تحصیلی و نگرش دانشجویان پرستاری در سه رویکرد متفاوت تدریس درس زبان انگلیسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Job satisfaction and organizational commitment of nurses in teaching hospitals affiliated to Kerman University of Medical Sciences
رضایت شغلی و تعهد سازمانی پرستاران در بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Developing a guideline for Multiple Mini Interviews: A step towards implementing MMI test in Tehran University of Medical Sciences, Iran
تدوین راهنمای جامع آزمون مصاحبه‌های کوتاه متعدد: گامی در جهت پیاده‌سازی مصاحبه‌های ساختارمند در پذیرش داوطلبان دوره دکترای تخصصی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Reseach outcomes evaluation for university academic members:One suggestion for research grant
ارزیابی برون‌داد پژوهشی اعضای هیأت‌علمی دانشگاه: یک پیشنهاد برای تخصیص منابع مالی متناسب با عملکرد پژوهشی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

The Status of Professional Nursing Roles in Nursing MSc Theses
جایگاه نقش‌های حرفه‌ای پرستاری در پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of The Selected Professional Competencies of Nursing Graduates of Azad and Public Universities of Maragheh in 2015
مقایسه برخی توانمندی‌های حرفه‌ای دانش‌آموختگان کارشناسی پرستاری دانشگاه‌های آزاد و دولتی مراغه درسال1394
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Education Quality Assessment in the Field of Focus on Workforce: Iranian Education Quality Management (IEQM) Model
ارزیابی کیفیت آموزش در حیطه تمرکز بر نیروی کار: مدل ایرانی مدیریت کیفیت آموزش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Internet-Based Educational Instrument and Methods in Medical Sciences Education
ابزارها و روش‌های آموزش مبتنی بر اینترنت در آموزش علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Conformity of Nursing Clinical Courses with Nursing Job Responsibilities in Tabriz University of Medical Sciences
میزان انطباق دروس بالینی دانشجویان پرستاری با وظایف شغلی پرستاران دانشگاه علوم پزشکی تبریز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Students’ Attitudes Toward Self-Directed Learning at Tabriz University of Medical Sciences
نگرش دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه تبریز نسبت به یادگیری خودراهبر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Mediating Role of Demotivation in the Correlation of Motivational Beliefs, Academic Achievement and Academic Burnout
نقش میانجی گرایانه بی‌انگیزگی در رابطه باورهای انگیزشی، پیشرفت تحصیلی و فرسودگی تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Review of Persian-Language Articles Published in The Field of Medical Education
نگاهی به مقالات فارسی‌زبان چاپ ‌شده در حوزه آموزش علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the effects of “lecture” and “simulated patient” teaching methods on promoting the knowledge and performance of healthcare providers
مقایسه تأثیر دو روش تدریس «سخنرانی» و «شبیه‌سازی با استفاده از بیمارنما» در ارتقای دانش و عملکرد مراقبین سلامت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Model for Ranking the Quality of Educational Services in Medical Sciences Universities
ارائه مدلی برای رتبه‌بندی کیفیت خدمات آموزشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational Needs Assessment of Emergency Centers Staff and Emergency Nurses of Teaching Hospitals Affiliated to Isfahan University of Medical Sciences
شناسایی نیازهای آموزشی کارکنان مرکز فوریت‌ها و پرستاران اورژانس مراکزآموزشی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Developing Educational Goals and Expected Competencies for Teaching Spiritual Health to The Students of Medical Sciences
تدوین اهداف آموزشی و توانمندی‌های مورد انتظار در آموزش سلامت معنوی به گروه علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact of Virtual-Based Education On Nurses’ Psychological Empowerment in The Level II Neonatal Care Unit
تأثیر آموزش مبتنی بر فضای مجازی بر توانمندی روانشناختی پرستاران سطح دوم مراقبتی ویژه نوزادان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Review of Feedback in Midwifery Education
مروری بر بازخورد در آموزش مامایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Status of Clinical Supervision in Midwifery Education: Perspective of Midwifery Clinical Teachers and Students in Tehran University of Medical Sciences
وضعیت نظارت بالینی درآموزش مامایی از دیدگاه اساتید و دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Testing the Seven-Factor Model of Academic Motivation (MUSIC) in Medical Sciences Students
آزمون مدل هفت عاملی انگیزش تحصیلی (MUSIC) در دانشجویان علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing The Effects of Role-Playing and Multimedia-Based Teaching Methods On Midwifery Students’ Knowledge and Attitude Towards Vaginal Delivery
مقایسه دو روش آموزشی مبتنی بر چندرسانه و ایفای نقش برآگاهی و نگرش دانشجویان مامایی نسبت به زایمان طبیعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analyzing the Quality of Objective Structured Clinical Examination in Tehran University of Medical Sciences
تحلیل کیفیت آزمون عینی ساختارمند بالینی در دانشگاه علوم پزشکی تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Desirable Features of Higher Education Policies with an Emphasis on Lifelong Learning Approach: Faculty Members’ Perspective
ویژگی‌های مطلوب سیاست‌های آموزش عالی با تأکید بر رویکرد یادگیری مادام‌العمر: دیدگاه اساتید
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

letter to editor
نقدی بر آیین‌نامه تسهیلات ویژه دانشجویان استعداد درخشان: توجه به دانشجویان مقطع دکتری تخصصی(PhD) به عنوان یک ضرورت فراموش شده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Interest in the Field of Study and Affecting Factors: The Viewpoint of Students of Kashan University of Medical Sciences
علاقه دانشجویان به رشته تحصیلی خود و عوامل مؤثر بر آن: دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Comparative Causal Model of Academic Burnout in Students of Shiraz University of Medical Sciences and Payame Noor University
مدل علی تطبیقی فرسودگی تحصیلی در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و پیام نور
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predicting internet addiction as an influential factor in academic performance based on type D personality and humor styles in medical students
پیش‌بینی اعتیاد به اینترنت، به عنوان عاملی تأثیر گذار بر عملکرد تحصیلی، بر اساس تیپ شخصیتی D و سبک‌های شوخ‌طبعی در دانشجویان پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles