Journal archive for Google Scholar Robot!

Iranian Journal of Medical Education

مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی



Volume 12, Number 10 (2013-1)


The Effect of Passing the Psychiatric Clerkship on Consideration of Various Specialties as Priorities in Prospective Field and Respect for Clinical Specialties in Medical Students
نامه به سردبیر درباره «تأثیر دوره کارآموزی روانپزشکی بر اولویت‌های انتخاب رشته تخصصی و احترام به تخصص‌های بالینی در دانشجویان پزشکی دانشگاه جندی شاپور اهواز»
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Communication Skills Training on Organizational Citizenship Behavior (OCB) of Nurses
اثر بخشی آموزش مهارت‌های ارتباطی بر رفتار شهروندی سازمانی پرستاران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Lecture and Puzzle for Teaching Medical Emergency to Anesthesiology Students: Students’ Learning and Viewpoints
مقایسه روش سخنرانی و پازل در تدریس درس فوریت‌های پزشکی: میزان یادگیری دانشجویان هوشبری و دیدگاه آنها نسبت به این دو روش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Critical Thinking Dispositions among Medical Students in Two stages: Basic Medical Sciences and Pre-Internship
میزان گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان پزشکی در دومقطع علوم پایه و پیش‌کارورزی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relevance of Public Health BSc Curriculum to Job Requirements and Health System Expectations: Views of Graduates on Courses Syllabi and Content
انطباق برنامه درسی دوره کارشناسی رشته بهداشت عمومی با نیازهای شغلی و وظایف مورد انتظار سیستم بهداشتی: دیدگاه کارشناسان این رشته در مورد سرفصل‌ها و محتوای دروس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Clinical Concept Mapping on Discipline Based Critical Thinking of Nursing Students
تأثیر آموزش نقشه مفهومی بر "مهارت‌های تفکر انتقادی اختصاصی پرستاری" در دانشجویان پرستاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Viewpoints of Nursing Students and Faculties about Clinical Performance Assessment Using Programmatic Approach
دیدگاه اعضای هیأت‌علمی و دانشجویان پرستاری درباره ارزشیابی عملکرد بالینی با رویکرد برنامه‌ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Prediction Model for Academic Performance among Students of Guilan University of Medical Sciences: Dimensions of Quality of Life, Internet Use, and Attitude toward Addiction
الگوی پیش‌بینی عملکرد تحصیلی براساس ابعاد کیفیت زندگی، استفاده از اینترنت و نگرش نسبت به اعتیاد در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Dentistry Students’ Educational Status in Iranian Medical Universities: Faculty Viewpoints
دیدگاه اعضای هیأت‌علمی در مورد وضعیت تحصیلی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles