Journal archive for Google Scholar Robot!

Iranian Journal of Medical Education

مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی



Volume 13, Number 12 (2014-3)


The uniform classification of educational research methodology for Iranian journal of medical sciences
ضرورت یکسان‌سازی گزارش روش‌شناسی در مقالات منتشر شده در مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Development and Psychometric Evaluation of a Tool for Assessing Emotional Intelligence in Teaching
تدوین و روان سنجی ابزار سنجش هوش هیجانی در تدریس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Examining the Psychometric Characteristics of Tools for Measuring Intrinsic Motivation Inventory and Perceived Motivational Climate Scale among Medical Students
ویژگی‌های روان‌سنجی ابزارهای اندازه‌گیری انگیزش درونی و جوّ انگیزشی درک شده در دانشجویان پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Outcomes of Ethics Education to Medical Students Based on Moral Reasoning Models
پیامدهای یادگیری آموزش اخلاق به دانشجویان پزشکی بر اساس الگوهای استدلال اخلاقی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Social Accountability of Medical Education Curriculum: Barriers and Implications
پاسخ‌گویی اجتماعی برنامه درسی در آموزش پزشکی: موانع و راه‌کارها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Direct Observation of Procedural Skills (DOPS) Evaluation Method on Learning Clinical Skills among Emergency Medicine Students
تأثیر روش ارزشیابی DOPS بر میزان یادگیری مهارت‌های بالینی دانشجویان فوریت‌های پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Kirkpatrick’s Model: a Framework for Evaluating the Effectiveness of Short-term and In-service Training Programs
الگوی کرک‌پاتریک: چارچوبی برای ارزشیابی اثربخشی برنامه‌‌های آموزشی کوتاه مدت و ضمن خدمت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Neuroeducation, Is the New Field Emerging?
عصب‌شناسی تربیتی، آیا رشته جدیدی در حال ظهور است؟ چشم‌اندازها، موانع و فرصت‌ها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effective Factors in Job Motivation of Faculty Members in Shahid Sadoughi University of Medical Sciences: an Application of Herzberg’s Motivation Theory
عوامل مؤثر در انگیزش شغلی اعضای هیأت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد: کاربرد تئوری انگیزش هرزبرگ
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Graduate Students’ Satisfaction with Supervisory Performance in Thesis Process in University of Social Welfare and Rehabilitation (USWR) in 2011-2012
رضایت‌مندی دانشجویان تحصیلات تکمیلی از نحوه هدایت و راهنمایی پایان‌نامه در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Internet Dependency in Students of Kermanshah University of Medical Sciences
میزان وابستگی به اینترنت در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predictive Validity of Comprehensive Basic Science Examination for Medical Students’ Academic Performance in Birjand University of Medical Sciences
اعتبار پیش‌بینی امتحان جامع علوم‌پایه در موفقیت تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Mobile Learning on Metacognitive Self-regulation and Attitudes of Students of Allied Health Sciences
تأثیر روش آموزش از طریق تلفن همراه بر خودنظم‌دهی فراشناختی و نگرش دانشجویان پیراپزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles