دوره 13، شماره 12 - ( 12-1392 )                   جلد 13 شماره 12 صفحات 1057-1051 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Baratali M, Yousefy A, Saboori M, Keshtiaray N. Neuroeducation, Is the New Field Emerging?. Iranian Journal of Medical Education 2014; 13 (12) :1051-1057
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3072-fa.html
براتعلی مریم، یوسفی علیرضا، صبوری مسیح، کشتی آرای نرگس. عصب‌شناسی تربیتی، آیا رشته جدیدی در حال ظهور است؟ چشم‌اندازها، موانع و فرصت‌ها. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1392; 13 (12) :1051-1057

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3072-fa.html


، baratali_540_1359@yahoo.com
چکیده:   (35439 مشاهده)
مقدمه: رشد سریع علوم اعصاب و شناسایی کارکردهای مختلف قسمت‌های گوناگون مغز به مدد دستگاه‌های تصویربرداری پیشرفته حاصل شده، چشم‌اندازهای جدیدی را پیش روی علوم گوناگون گشوده است. این نوشتار درصدد است به تشریح چشم‌اندازهای تلفیق یافته‌های علوم اعصاب و تربیت بپردازد. روش‌ها: مقاله حاضر حاصل یک مرور غیرنظام‌مند است که از طریق جستجوی پایگاه‌های اطلاعاتی science direct و Springer و نیز موتور جستجوی عمومی Google و همچنین منابع کتابخانه‌ای موجود به دست آمد. کلیدواژه‌های اصلی مورد استفاده عبارت بود از BRIDGING EDUCATION AND NEUROSCIENCE؛ NEUROEDUCATIN نتایج: گرچه روش‌های دستیابی به نتایج در علوم اعصاب و تعلیم و تربیت تفاوت‌های قابل ملاحظه‌ای با هم دارند که تلفیق یافته‌های این دو حوزه را با هم دشوار جلوه می‌دهد؛ اما به نظر می‌رسد در آینده احتمال ظهور یک رشته میان رشته‌ای میسّر باشد. نتیجه‌گیری: هم یافته‌های علوم اعصاب برای متخصصان تربیت، بینش‌های جدیدی را ایجاد کرده است و هم نتایج پژوهش‌های روانشناسان تربیتی سؤالات و حوزه‌های پژوهشی جدی را در مقابل متخصصان علوم اعصاب قرار می‌دهد. همکاری علمی نزدیکتر متخصصان دو حوزه نویدبخش یافته‌هایی خواهد بود که برابعاد زندگی بشر تأثیر خواهد گذاشت.
متن کامل [PDF 301 kb]   (2014 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: ساير موارد
دریافت: 1392/10/22 | پذیرش: 1392/10/27 | انتشار: 1392/12/8 | انتشار الکترونیک: 1392/12/8

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education