[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 13، شماره 12 - ( 12-1392 ) ::
جلد 13 شماره 12 صفحات 1031-1039 برگشت به فهرست نسخه ها
رضایت‌مندی دانشجویان تحصیلات تکمیلی از نحوه هدایت و راهنمایی پایان‌نامه در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
سهیلا شهشهانی ، سمانه حسین زاده، کیانوش عبدی، اکبر میرجانی اقدم
، sol_shah@yahoo.com
چکیده:   (3700 مشاهده)
مقدمه: این پژوهش با هدف تعیین رضایت‌مندی دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد؛ دکتری؛ دستیاری و MPH) دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از نحوه هدایت و راهنمایی پایان‌نامه توسط اساتید راهنما و مشاور در سال 1391- 1390 صورت گرفت. روش‌ها: مطالعه حاضر از نوع توصیفی می‌باشد که به صورت مقطعی انجام شده است. جامعه هدف کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه بودند که در فاصله زمانی مهر ماه 1390 تا خرداد ماه 1391 از پایان‌نامه خود دفاع نمودند. نمونه‌گیری به صورت تمام شماری صورت گرفت. پرسشنامه محقق ساخته توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی (106 نفر)که جهت انجام امور مربوط به دفاع از پایان‌نامه خود به دفتر تحصیلات تکمیلی مراجعه نمودند تکمیل شد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها آزمون کروسکال-والیس، مدل خطی تعمیم یافته و آزمون‌های کای-دو و فیشر به کار گرفته شد. نتایج: این پژوهش نشان داد میزان رضایت دانشجویان از استادان راهنما و مشاور خود در حد زیاد بود. بین سن (022/0p=) و همچنین مقطع تحصیلی (026/0p=) با نمره رضایت دانشجویان از اساتید راهنما، ارتباط معناداری مشاهده شد. همچنین بین میزان رضایت آنان از اساتید مشاور با متغیرهای سن (013/0p=)، جنس (001/0p=)، نوع پایان‌نامه (018/0p=) و دانشکده (019/0p=) ارتباط معناداری وجود داشت. نتیجه‌گیری: اگرچه این پژوهش نشان داد سطح رضایت اکثر دانشجویان از اساتید راهنما و مشاور پایان‌نامه خود در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، بالا است ولی باید به افزایش توانمندی دانشجویان در امر پژوهش، توجه بیش‌تری شود.
واژه‌های کلیدی: رضایت‌مندی، هدایت و راهنمایی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی، استاد مشاور، استاد راهنما، پایان‌نامه
متن کامل [PDF 240 kb]   (900 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: ارزشيابي استاد
دریافت: ۱۳۹۲/۵/۲۰ | پذیرش: ۱۳۹۲/۱۰/۱۶ | انتشار: ۱۳۹۲/۱۲/۷
پرسشنامه مطالعه [DOCX 294 KB]  (259 دریافت)
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Shahshahani S, Hoseinzadeh S, Abdi K, Mirjai Aghdam A. Graduate Students’ Satisfaction with Supervisory Performance in Thesis Process in University of Social Welfare and Rehabilitation (USWR) in 2011-2012. Iranian Journal of Medical Education. 2014; 13 (12) :1031-1039
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-2845-fa.html

شهشهانی سهیلا، حسین زاده سمانه، عبدی کیانوش، میرجانی اقدم اکبر. رضایت‌مندی دانشجویان تحصیلات تکمیلی از نحوه هدایت و راهنمایی پایان‌نامه در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1392; 13 (12) :1031-1039

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-2845-fa.html



دوره 13، شماره 12 - ( 12-1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی Iranian Journal of Medical Education
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 3858