[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 10، شماره 5 - ( ویژه نامه توسعه آموزش 1389 ) ::
جلد 10 شماره 5 صفحات 867-860 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزیابی دانشجویان دندانپزشکی اصفهان از محیط یاددهی و یادگیری
ابراهیم جباری‌فر، عباسعلی خادمی، فخری‌السادات خلیفه سلطانی، علی‌رضا یوسفی
، Jabarifar@dnt.mui.ac.ir
چکیده:   (15593 مشاهده)
مقدمه: شرایط یاددهی و یادگیری و محیط آموزشی از نکات قابل توجه در کسب مهارت‌ها و توانمندی‌های دانشجویان درطی تحصیل و فراهم آوردن شرایط رضایت بخش حرفه‌ای‌اینده شان است. هدف‌ این مطالعه ارزیابی محیط یاددهی و یادگیری بخش‌های دانشکده دندانپزشکی اصفهان از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی بود. روش‌ها: پرسشنامه DREEM توسط دو نفر از اعضای هیأت علمی به فارسی برگردانده شد و در مطالعه مقدماتی پایایی و روایی پرسشنامه مورد بررسی وتایید قرار گرفت. پرسشنامه مذکور توسط دانشجویان ترمهای 8 و 9 و 10 و 11 و 12 که دروس دندانپزشکی عملی و نظری مربوط به بخش‌های یازده گانه بالینی دانشکده دندانپزشکی اصفهان را حداقل دو بار تجربه کرده بودند، تکمیل گردید. اطلاعات مربوط به 138 پرسشنامه وارد نرم‌افزار SPSS شد و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: نمره کل پرسشنامه و میانگین آن در تمام بخش‌ها به ترتیب (75/99) و (995/1) بود. میانگین پرسشنامه در 11 بخش مورد بررسی بین حداقل 7667/1 تا حداکثر9/2 قرار داشت. نتیجه‌گیری: بر اساس تفسیر میانگین نمره شاخص در بخش‌های جراحی، کارورزی و رادیولوژی و ترمیمی و پریودنتولوژی جنبه‌های مثبت فضای آموزشی کمتر از جنبه‌های منفی است و بالعکس. در تمام بخش‌ها با شرایط ‌ایده‌آل و مطلوب فاصله قابل توجهی دارند و نیاز به بهبود شرایط محیط آموزشی وجود دارد.
واژه‌های کلیدی: آموزش دندانپزشکی، محیط آموزش بالینی، ارزیابی محیط یاددهی و یادگیری
متن کامل [PDF 195 kb]   (2585 دریافت)    
نوع مطالعه: ساير موارد | موضوع مقاله: ساير موارد
دریافت: 1390/2/3 | پذیرش: 1390/5/15 | انتشار: 1389/11/26
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jabarifar S E, Khademi A, Khalifehsoltani F A S, Yousefi A. Assessment of Isfahan Dentistry students about Learning - Teaching Environment. Iranian Journal of Medical Education. 2011; 10 (5) :860-867
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1583-fa.html

جباری‌فر ابراهیم، خادمی عباسعلی، خلیفه سلطانی فخری‌السادات، یوسفی علی‌رضا. ارزیابی دانشجویان دندانپزشکی اصفهان از محیط یاددهی و یادگیری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1389; 10 (5) :867-860

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1583-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 5 - ( ویژه نامه توسعه آموزش 1389 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی Iranian Journal of Medical Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4374