Jabarifar S E, Khademi A A, Khalifehsoltani F A S, Yousefi A. Assessment Of Isfahan Dentistry Students About Learning - Teaching Environment. Iranian Journal of Medical Education 2011; 10 (5) :860-867
URL:
http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1583-fa.html
جباریفر ابراهیم، خادمی عباسعلی، خلیفه سلطانی فخریالسادات، یوسفی علیرضا. ارزیابی دانشجویان دندانپزشکی اصفهان از محیط یاددهی و یادگیری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1389; 10 (5) :860-867
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1583-fa.html
، Jabarifar@dnt.mui.ac.ir
چکیده: (16980 مشاهده)
مقدمه: شرایط یاددهی و یادگیری و محیط آموزشی از نکات قابل توجه در کسب مهارتها و توانمندیهای دانشجویان درطی تحصیل و فراهم آوردن شرایط رضایت بخش حرفهایاینده شان است. هدف این مطالعه ارزیابی محیط یاددهی و یادگیری بخشهای دانشکده دندانپزشکی اصفهان از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی بود. روشها: پرسشنامه DREEM توسط دو نفر از اعضای هیأت علمی به فارسی برگردانده شد و در مطالعه مقدماتی پایایی و روایی پرسشنامه مورد بررسی وتایید قرار گرفت. پرسشنامه مذکور توسط دانشجویان ترمهای 8 و 9 و 10 و 11 و 12 که دروس دندانپزشکی عملی و نظری مربوط به بخشهای یازده گانه بالینی دانشکده دندانپزشکی اصفهان را حداقل دو بار تجربه کرده بودند، تکمیل گردید. اطلاعات مربوط به 138 پرسشنامه وارد نرمافزار SPSS شد و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: نمره کل پرسشنامه و میانگین آن در تمام بخشها به ترتیب (75/99) و (995/1) بود. میانگین پرسشنامه در 11 بخش مورد بررسی بین حداقل 7667/1 تا حداکثر9/2 قرار داشت. نتیجهگیری: بر اساس تفسیر میانگین نمره شاخص در بخشهای جراحی، کارورزی و رادیولوژی و ترمیمی و پریودنتولوژی جنبههای مثبت فضای آموزشی کمتر از جنبههای منفی است و بالعکس. در تمام بخشها با شرایط ایدهآل و مطلوب فاصله قابل توجهی دارند و نیاز به بهبود شرایط محیط آموزشی وجود دارد.
نوع مطالعه:
ساير موارد |
موضوع مقاله:
ساير موارد دریافت: 1390/2/3 | پذیرش: 1390/5/15 | انتشار: 1389/11/26 | انتشار الکترونیک: 1389/11/26
ارسال پیام به نویسنده مسئول