 
                     
                     
                    
                    
                    
                    
                     Jabarifar S E,  Khademi A A,  Khalifehsoltani F A S,  Yousefi A. Assessment Of Isfahan Dentistry Students About Learning - Teaching Environment.  Iranian Journal of Medical Education 2011; 10 (5) :860-867
URL: 
http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1583-fa.html   
                    
                    جباریفر ابراهیم،  خادمی عباسعلی،  خلیفه سلطانی فخریالسادات،  یوسفی علیرضا. ارزیابی دانشجویان دندانپزشکی اصفهان از محیط یاددهی و یادگیری.  مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1389; 10 (5) :860-867
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1583-fa.html
  
                     
					 
					
                 
                
                    
                    
                    
                     ، Jabarifar@dnt.mui.ac.ir
                    
                    
                    چکیده:       (17746 مشاهده)
                    
                    
                    مقدمه: شرایط یاددهی و یادگیری و محیط آموزشی از نکات قابل توجه در کسب مهارتها و توانمندیهای دانشجویان درطی تحصیل و فراهم آوردن شرایط رضایت بخش حرفهایاینده شان است. هدف این مطالعه ارزیابی محیط یاددهی و یادگیری بخشهای دانشکده دندانپزشکی اصفهان از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی بود. روشها: پرسشنامه DREEM توسط دو نفر از اعضای هیأت علمی به فارسی برگردانده شد و در مطالعه مقدماتی پایایی و روایی پرسشنامه مورد بررسی وتایید قرار گرفت. پرسشنامه مذکور توسط دانشجویان ترمهای 8 و 9 و 10 و 11 و 12 که دروس دندانپزشکی عملی و نظری مربوط به بخشهای یازده گانه بالینی دانشکده دندانپزشکی اصفهان را حداقل دو بار تجربه کرده بودند، تکمیل گردید. اطلاعات مربوط به 138 پرسشنامه وارد نرمافزار SPSS شد و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: نمره کل پرسشنامه و میانگین آن در تمام بخشها به ترتیب (75/99) و (995/1) بود. میانگین پرسشنامه در 11 بخش مورد بررسی بین حداقل 7667/1 تا حداکثر9/2 قرار داشت. نتیجهگیری: بر اساس تفسیر میانگین نمره شاخص در بخشهای جراحی، کارورزی و رادیولوژی و ترمیمی و پریودنتولوژی جنبههای مثبت فضای آموزشی کمتر از جنبههای منفی است و بالعکس. در تمام بخشها با شرایط ایدهآل و مطلوب فاصله قابل توجهی دارند و نیاز به بهبود شرایط محیط آموزشی وجود دارد.
                    
                    
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
ساير موارد |
                    موضوع مقاله: 
                    
ساير موارد  دریافت: 1390/2/3 | پذیرش: 1390/5/15 | انتشار: 1389/11/26 | انتشار الکترونیک: 1389/11/26
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    ارسال پیام به نویسنده مسئول