Kohan S, Bahman Janbeh F, Ehsanpour S, Ahmadi G, AbdiShahshahani M. Students and Graduates’ Viewpoints on the Compulsory Specialized Courses' Syllabus in Reproductive Health PhD Program: A Qualitative Study. Iranian Journal of Medical Education 2015; 15 :426-405
URL:
http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3845-fa.html
کهن شهناز، بهمن جنبه فریده، احسان پور سهیلا، احمدی گلنوش، عبدی شهشهانی مهشید. تبیین دیدگاه دانشجویان و دانشآموختگان درباره سرفصل دروس تخصصی اجباری دوره دکتری تخصصی بهداشت باروری: یک مطالعه کیفی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1394; 15
() :426-405
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3845-fa.html
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، abdi_mahshid@yahoo.com
چکیده: (6315 مشاهده)
مقدمه: ارزشیابی یکی از عمدهترین روشهای بهبود کیفیت نظامهای آموزشی است. این مطالعه با رویکرد کیفی به تبیین دیدگاه دانشجویان و دانشآموختگان درباره سرفصل دروس تخصصی اجباری دوره دکتری تخصصی بهداشت باروری پرداخت. روشها: در این مطالعه کیفی، با روش تحلیل محتوی قراردادی، اطلاعات از 7 دانشآموخته و 16 دانشجوی دکتری بهداشت باروری طی مصاحبه نیمه ساختار یافته انفرادی، پرسشنامه ارزیابی دروس تخصصی و تحلیل محتوی برنامه درسی در سال 93-1392 جمعآوری و تحلیل گردید. نتایج: از توصیف مشارکتکنندگان درباره سرفصل دروس تخصصی و تحلیل محتوی برنامه درسی این رشته سه طبقه اصلی "ضرورت انطباق برنامه درسی با رسالت رشته بهداشت باروری، تقویت ماهیت جامعهنگری و بالینی دروس تخصصی و اصلاح نحوه ارائه دروس تخصصی" استخراج گردید. نتیجهگیری: اصلاح برنامه درسی دوره دکتری بهداشت باروری ضروری بوده و پیشنهاد می_گردد دروس تخصصی در راستای تأمین رسالت رشته بهداشت باروری بازنگری شود و توسعه یابد، همچنین ماهیت بالینی و جامعهنگری آنها تقویت گردد.
نوع مطالعه:
پژوهشی اصیل |
موضوع مقاله:
ارزشيابي برنامه دریافت: 1394/6/1 | پذیرش: 1394/8/11 | انتشار: 1394/9/29 | انتشار الکترونیک: 1394/9/29
ارسال پیام به نویسنده مسئول