[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: جلد 15 - ::
جلد 15 - صفحات 426-405 برگشت به فهرست نسخه ها
تبیین دیدگاه دانشجویان و دانش‌آموختگان درباره سرفصل دروس تخصصی اجباری دوره دکتری تخصصی بهداشت باروری: یک مطالعه کیفی
شهناز کهن، فریده بهمن جنبه، سهیلا احسان پور، گلنوش احمدی، مهشید عبدی شهشهانی
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، abdi_mahshid@yahoo.com
چکیده:   (3681 مشاهده)
مقدمه: ارزشیابی یکی از عمده‌ترین روش‌های بهبود کیفیت نظام‌های آموزشی است. این مطالعه با رویکرد کیفی به تبیین دیدگاه دانشجویان و دانش‌آموختگان درباره سرفصل دروس تخصصی اجباری دوره دکتری تخصصی بهداشت باروری پرداخت. روش‌ها: در این مطالعه کیفی، با روش تحلیل محتوی قراردادی، اطلاعات از 7 دانش‌آموخته و 16 دانشجوی دکتری بهداشت باروری طی مصاحبه نیمه ساختار یافته انفرادی، پرسشنامه ارزیابی دروس تخصصی و تحلیل محتوی برنامه درسی در سال 93-1392 جمع‌آوری و تحلیل گردید. نتایج: از توصیف مشارکت‌کنندگان درباره سرفصل دروس تخصصی و تحلیل محتوی برنامه درسی این رشته سه طبقه اصلی "ضرورت انطباق برنامه درسی با رسالت رشته بهداشت باروری، تقویت ماهیت جامعه‌نگری و بالینی دروس تخصصی و اصلاح نحوه ارائه دروس تخصصی" استخراج گردید. نتیجه‌گیری: اصلاح برنامه درسی دوره دکتری بهداشت باروری ضروری بوده و پیشنهاد می_گردد دروس تخصصی در راستای تأمین رسالت رشته بهداشت باروری بازنگری شود و توسعه یابد، همچنین ماهیت بالینی و جامعه‌نگری آنها تقویت گردد.
واژه‌های کلیدی: پژوهش کیفی، تحلیل محتوی، ارزیابی آموزشی، دوره دکتری تخصصی بهداشت باروری
متن کامل [PDF 378 kb]   (1068 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: ارزشيابي برنامه
دریافت: ۱۳۹۴/۶/۱ | پذیرش: ۱۳۹۴/۸/۱۱ | انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۹
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Kohan S, Bahman Janbeh F, Ehsanpour S, Ahmadi G, AbdiShahshahani M. Students and Graduates’ Viewpoints on the Compulsory Specialized Courses' Syllabus in Reproductive Health PhD Program: A Qualitative Study. Iranian Journal of Medical Education. 2015; 15 :426-405
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3845-fa.html

کهن شهناز، بهمن جنبه فریده، احسان پور سهیلا، احمدی گلنوش، عبدی شهشهانی مهشید. تبیین دیدگاه دانشجویان و دانش‌آموختگان درباره سرفصل دروس تخصصی اجباری دوره دکتری تخصصی بهداشت باروری: یک مطالعه کیفی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1394; 15 () :426-405

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3845-fa.html



جلد 15 - برگشت به فهرست نسخه ها
مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی Iranian Journal of Medical Education
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 3862