دوره 2، شماره 2 - ( پاييز 1381 )                   جلد 2 شماره 2 صفحات 33-27 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zamanzadeh V, Parsa Yekta Z, Fathi Azar E, Valizadeh L. The Clinical Teaching Role of Nursing Teachers. Iranian Journal of Medical Education 2002; 2 (2) :27-33
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-270-fa.html
زمان زاده وحید، پارسایکتا زهره، فتحی‌ آذر اسکندر، ولی زاده لیلا. نقش آموزش بالینی مدرسان پرستاری: یک مطالعه کیفی . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1381; 2 (2) :27-33

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-270-fa.html


چکیده:   (29128 مشاهده)
مقدمه: آموزش بالینی رکن و قلب آموزش پرستاری است. به دلیل شفاف نبودن ماهیت نقش بالینی مدرسان پرستاری، این پژوهش با هدف درک نقش بالینی و نحوه ایفای ان توسط مدرسان پرستاری انجم گردید. روش‌ها: این مطالعه پژوهش کیفی از نوع گراندد تئوری(Grounded Theory) است. پانزده تن از مدرسان پرستاری با روش نمونه‌گیری نظری انتخاب گردیدند. برای گرداوری اطلاعات از مصاحبه نیمه سازمان بندی شده و برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش مقایسه دائم داده ها استفاده گردید. نتایج:درون مایه های به دست آمده از این مطالعه عبارتند از: روشنی نقش، هویت حرفه ای، استقلال حرفه ای و جور شدن یا همرنگی. بحث: به نظر می رسد ابهام در نقش و وابستگی حرفه ای باعث شده مردسان پرستاری در رسیدن به تسلط بر نقش موفق نباشند، بنابراین، آنان با کسب هویت جدید حرفه ای و استفاده از راهبردهای همرنگی(جور شدن) قصد دارند از تضادهای نقشی دروی جویند، حال آن که بسیاری از این راه کارها، آنان را از اهداف آموزش جدا می سازد.
متن کامل [PDF 131 kb]   (4880 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل |
دریافت: 1385/12/21 | انتشار: 1381/8/24 | انتشار الکترونیک: 1381/8/24

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education