Mardanian F, Kazerouni zadeh M. Study Styles of Students, Interns and Residents of Obstetrics and Gynecology in Shahid Beheshti Hospital in Isfahan. Iranian Journal of Medical Education 2003; 3 (2) :73-77
URL:
http://ijme.mui.ac.ir/article-1-169-fa.html
مردانیان فرحناز، کازرونی زاده مونس. بررسی الگوهای مطالعاتی در دانشجویان زنان و زایمان مقاطع مختلف تحصیلی در بیمارستان شهید بهشتی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1382; 3 (2) :73-77
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-169-fa.html
چکیده: (15280 مشاهده)
مقدمه br> برنامهریزان آموزشی توجه ویژهای به عوامل موثر بر یادگیری دارند و لازمست از الگوی مطالعاتی، عادات، منابع مورد استفاده دانشجویان مطلع باشند تا با شناخت نقاط قوت و ضعف این الگوها تغییر برنامه آموزشی را فراهم نمایند، بنابراین، پژوهشی با هدف تعیین الگوی مطالعاتی دانشجویان پزشکی، کارورزان و دستیاران بخشهای زنان و مامایی بیمارستان بهشتی اصفهان در سال 1379 انجام شد.روشها br> در یک مطالعه توصیفی 260 نفر از دانشجویان پزشکی، کارورزان و دستیاران بخشهای زنان و مامایی بیمارستان بهشتی اصفهان به صورت نمونهگیری تصادفی ساده مورد پرسش قرار گرفتند. روش گردآوری اطلاعات پرسشنامهای بود که روایی آن با اعتبار محتوا و پایایی آن با آزمون مجدد تأیید شده بود. دادهها با نرمافزار SPSS و به صورت فراوانی مطلق و نسبی تجزیه و تحلیل گردید. br>نتایج br> منبع مطالعه اکثریت دانشجویان پزشکی (45 درصد) و کارورزان (50 درصد) در طول ترم کتاب درسی و منبع مطالعه حوالی امتحان برای اکثریت دانشجویان و کارورزان جزوه و برای دستیاران کتب بوده است، اکثریت دانشجویان، کارورزان و دستیاران برای مطالعه از کتب ترجمه شده استفاده مینمودند. چهل و دو و نیم درصد آنها ساعات خاصی برای مطالعه داشته و اکثریت شبانگاه مطالعه مینمودند، تاهل، داشتن فرزند و مسوولیتهای دستیاران در بیمارستان مهم ترین مانع مطالعه در این گروه بوده است. br>بحث br> شیوه، مدت و منابع مورد استفاده دانشجویان، کارورزان و دستیاران کاستی داشته و نیازمند اصلاح، آموزش و فراهم آوردن تسهیلات و امکانات است.
نوع مطالعه:
مقاله کوتاه |
دریافت: 1385/6/15 | انتشار: 1382/9/24 | انتشار الکترونیک: 1382/9/24