 
                     
                     
                    
                    
                    
                    
                     Mardanian F,  Kazerouni zadeh M. Study Styles of Students, Interns and Residents of Obstetrics and Gynecology in Shahid Beheshti Hospital in Isfahan.  Iranian Journal of Medical Education 2003; 3 (2) :73-77
URL: 
http://ijme.mui.ac.ir/article-1-169-fa.html   
                    
                    مردانیان فرحناز،  کازرونی زاده مونس. بررسی الگوهای مطالعاتی در دانشجویان زنان و زایمان مقاطع مختلف تحصیلی در بیمارستان شهید بهشتی اصفهان.  مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1382; 3 (2) :73-77
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-169-fa.html
  
                     
					 
					
                 
                
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    چکیده:       (16078 مشاهده)
                    
                    
                    مقدمه  br> برنامهریزان آموزشی توجه ویژهای به عوامل موثر بر یادگیری دارند و لازمست از الگوی مطالعاتی، عادات، منابع مورد استفاده دانشجویان مطلع باشند تا با شناخت نقاط قوت و ضعف این الگوها تغییر برنامه آموزشی را فراهم نمایند، بنابراین، پژوهشی با هدف تعیین الگوی مطالعاتی دانشجویان پزشکی، کارورزان و دستیاران بخشهای زنان و مامایی بیمارستان بهشتی اصفهان در سال 1379 انجام شد.روشها  br> در یک مطالعه توصیفی 260 نفر از دانشجویان پزشکی، کارورزان و دستیاران بخشهای زنان و مامایی بیمارستان بهشتی اصفهان به صورت نمونهگیری تصادفی ساده مورد پرسش قرار گرفتند. روش گردآوری اطلاعات پرسشنامهای بود که روایی آن با اعتبار محتوا و پایایی آن با آزمون مجدد تأیید شده بود. دادهها با نرمافزار SPSS و به صورت فراوانی مطلق و نسبی تجزیه و تحلیل گردید. br>نتایج  br> منبع مطالعه اکثریت دانشجویان پزشکی (45 درصد) و کارورزان (50 درصد) در طول ترم کتاب درسی و منبع مطالعه حوالی امتحان برای اکثریت دانشجویان و کارورزان جزوه و برای دستیاران کتب بوده است، اکثریت دانشجویان، کارورزان و دستیاران برای مطالعه از کتب ترجمه شده استفاده مینمودند. چهل و دو و نیم درصد آنها ساعات خاصی برای مطالعه داشته و اکثریت شبانگاه مطالعه مینمودند، تاهل، داشتن فرزند و مسوولیتهای دستیاران در بیمارستان مهم ترین مانع مطالعه در این گروه بوده است. br>بحث  br> شیوه، مدت و منابع مورد استفاده دانشجویان، کارورزان و دستیاران کاستی داشته و نیازمند اصلاح، آموزش و فراهم آوردن تسهیلات و امکانات است.
                    
                    
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
مقاله کوتاه |
                    
                      
دریافت: 1385/6/15 | انتشار: 1382/9/24 | انتشار الکترونیک: 1382/9/24