Gordanshekan M, Yarmohammadian M H, Ajami S. The Effect Of Teaching Meta-Cognition Package On Self-Directed Learning In Medical Records Students Of Isfahan University Of Medical Sciences. Iranian Journal of Medical Education 2010; 10 (2) :131-140
URL:
http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1227-fa.html
گردانشکن مریم، یارمحمدیان محمدحسین، عجمی سیما. تأثیر تدریس بسته فراشناختی بر خودراهبری در یادگیری دانشجویان مدارک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1389; 10 (2) :131-140
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1227-fa.html
، maryam.gordanshekan@yahoo.com
چکیده: (21071 مشاهده)
مقدمه: تغییر و تحولات سریع در عرصه علم و دانش، نیاز مبرم نظامهای آموزش عالی را به فراگیران خودراهبر و مستقل ضروری میسازد. هدف این پژوهش تعیین میزان تأثیر تدریس بسته فراشناختی بر خودراهبری در یادگیری دانشجویان مدارک پزشکی بود. روشها: در این مطالعه نیمه تجربی دو گروهی با پیشآزمون و پسآزمون، 24 نفر از دانشجویان پسر و دختر رشته مدارک پزشکی بطور غیر تصادفی به عنوان نمونه انتخاب، و به صورت تصادفی و بطور مساوی در دو گروه تجربی و شاهد قرار گرفتند. بسته فراشناختی محققساخته در شش جلسه دو ساعته برای گروه تجربی به شیوه توضیحی همراه با پرسش و پاسخ تدریس شد. ابزار گردآوری اطلاعات، مقیاس خوددرجهبندی یادگیری خودراهبر ویلیامسون بود. دادهها با استفاده از شاخصهای آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (تحلیل کوواریانس) و با نرمافزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: میانگین نمرات کل خودراهبری در یادگیری و زیرمقیاسهای آن در گروه تجربی در پسآزمون نسبت به پیشآزمون افزایش یافت. نتیجهگیری: تدریس بسته فراشناختی در افزایش نمره کل خودراهبری در یادگیری و زیرمقیاسهای آن تأثیر دارد.
نوع مطالعه:
پژوهشی اصیل |
موضوع مقاله:
ارزشيابي استاد دریافت: 1389/6/1 | پذیرش: 1390/5/15 | انتشار: 1389/4/24 | انتشار الکترونیک: 1389/4/24
ارسال پیام به نویسنده مسئول