دوره 9، شماره 4 - ( 12-1388 )                   جلد 9 شماره 4 صفحات 310-302 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Dehghani G. The Study Of Students' Satisfaction With Thesis Supervision In Tabriz University Of Medical Sciences. Iranian Journal of Medical Education 2010; 9 (4) :302-310
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1095-fa.html
دهقانی غلام‌علی. رضایتمندی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از سرپرستی پایان‌نامه. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1388; 9 (4) :302-310

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1095-fa.html


، ali_1018@yahoo.com
چکیده:   (20124 مشاهده)
مقدمه: اطمینان از کسب تجربه پژوهشی توسط دانشجویان، یکی از مهم‌ترین اهداف فرایند انجام پایان‌نامه است و ارزشیابی میزان رضایت‌مندی دانشجویان از نحوه سرپرستی پایان‌نامه از مهم‌ترین چالش‌های این فرایند بشمار می‌آید. بنابراین، هدف این تحقیق بررسی میزان رضایت‌مندی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از سرپرستی پایان‌نامه بود. روش‌ها: در یک مطالعه توصیفی- مقطعی، 100 نفر از دانشجویان پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی که ضمن دفاع از پایان‌نامه در سال 1385 در مرحله دانش‌آموختگی قرار داشتند، به روش طبقه‌ای تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. داده‌ها توسط پرسشنامه PREQ (‌Postgradute Research Experience Questionnaire) جمع‌آوری گردید. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS و با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی تجزیه و تحلیل شد. نتایج: میزان رضایت‌مندی دانشکده‌های پزشکی 01/1±08/3، داروسازی 85/0±37/3 و دندان‌پزشکی 85/0±6/3 بود و از نظر میزان رضایت از سرپرستی پایان‌نامه، بین سه دانشکده تفاوت معنی‌داری مشاهده شد. «دریافت راهنمایی مفید در خصوص ادبیات تحقیق» کم‌ترین میزان رضایت آزمودنی‌ها بود. بین رضایت‌مندی دانشجویان از نحوه سرپرستی پایان‌نامه و متغیرهای سن و نمره پایان‌نامه رابطه معنی‌داری مشاهده گردید. نتیجه‌گیری: لازم است به سرپرستی پایان‌نامه به عنوان یک موضوع علمی که نیازمند آموزش است، توجه شود و در خصوص نحوه راهنمایی در راستای ادبیات پژوهش و موضوع تحقیق، برنامه‌ریزی‌های ویژه اعمال گردد.
متن کامل [PDF 273 kb]   (4670 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: ساير موارد
دریافت: 1389/1/15 | پذیرش: 1390/5/16 | انتشار: 1388/12/24 | انتشار الکترونیک: 1388/12/24

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education