Hassani P,  Cheraghi F,  Yaghmaei F. Self-Efficacy And Self-Regulated Learning In Clinical Performance Of Nursing Students: A Qualitative Research.  Iranian Journal of Medical Education 2008; 8 (1) :33-42
URL: 
http://ijme.mui.ac.ir/article-1-774-fa.html     
                     
                    
                    حسنی پرخیده،  چراغی فاطمه،  یغمائی فریده. خودکارآمدی و یادگیری خودتنظیم در عملکرد بالینی دانشجویان پرستاری: یک مطالعه کیفی.  مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1387; 8 (1) :33-42
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-774-fa.html
     
                     
					 
					
                 
                
                    
                    
                    
                     ، f_cheraghi@yahoo.com
                    
                    
                    چکیده:       (28815 مشاهده)
                    
                    
                    مقدمه: خودکارآمدی و یادگیری خودتنظیم در بکارگیری دانش و مهارتهای بالینی نقش مهمی ایفا میکند. هدف این پژوهش، تبیین خودکارآمدی و یادگیری خودتنظیم در عملکرد بالینی دانشجویان پرستاری در کارآموزی در عرصه بود. روشها: در یک مطالعه کیفی، 50 دانشجو با روش نمونهگیری مبتنی بر هدف انتخاب شدند. سپس 28 مصاحبه نیمهساختاریافته حضوری و سه مصاحبه گروهمدار با دانشجویان پرستاری داوطلب از دانشگاههای علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی صورت گرفت. دادههای پژوهش، با روش تحلیل محتوا تجزیه و تحلیل شدند. نتایج: در مطالعه حاضر، مفهوم خودکارآمدی در پنج درونمایه و مفهوم یادگیری خودتنظیم در سه درونمایه دستهبندی شدند. از نظر شرکتکنندگان، خودکارآمدی در عملکرد بالینی مترادف کسب مهارت بالینی، بررسی بیمار، برنامهریزی و اجرا و ارزشیابی مراقبتها بود. با تکیه بر دانش، تجربه یادگیری خودتنظیم در عملکرد بالینی مترادف تلاش برای یادگیری بالینی همراه با خودانگیزشی، تمرین فرایند پرستاری و تلاش برای کسب رفتار حرفهای بود. نتیجهگیری: خودکارآمدی و یادگیری خودتنظیم در توانایی مراقبت مستقل از بیمار نقش دارد و به رشد توانمندی و مهارت حرفهای دانشجویان پرستاری کارآموز در عرصه کمک میکند.
                    
                    
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
پژوهشی اصیل |
                    
                      
دریافت: 1387/9/12 | پذیرش: 1390/5/16 | انتشار: 1387/6/25 | انتشار الکترونیک: 1387/6/25
                    
 
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    ارسال پیام به نویسنده مسئول