XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghorbanlou M, Moradi F, Shabani R, Mehdizadeh M. COVID-19 and its effect on anatomical sciences education: viewpoint of anatomical sciences professors of Iran university of medical sciences. Iranian Journal of Medical Education 2021; 21 :373-375
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-5320-fa.html
قربانلو مهرداد، مرادی فاطمه، شعبانی روناک، مهدی زاده مهدی. کووید-19 و اثر بر آموزش علوم تشریحی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1400; 21 () :373-375

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-5320-fa.html


(استاد)، علوم تشریحی، گروه علوم تشریحی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران. ، mehdizadeh.m@iums.ac.ir
چکیده:   (1125 مشاهده)
بیماری کرونا ویروس بر تمام ابعاد زندگی بشر اعم از فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، آموزشی و پژوهشی تأثیرگذار بوده است. اگرچه وقوع همه‌گیری امر جدیدی در طول دوران زندگی بشر نیست، اما همه‌گیری کووید-19 در عصر حاضر ملموس‌ترین و تأثیرگذارترین اتفاقی بود که رخ داد. آموزش پزشکی مانند دیگر زمینه‌ها تحت تأثیر این پاندمی قرار گرفت و علوم تشریحی که به عنوان پایه‌ی علوم پزشکی تلقی می‌شود و بدون مطالعه‌ی آن، دانش ابتدایی برای ارائه‌ی خدمت در حوزه‌ی سلامت و پزشکی شکل نمی‌گیرد(1و2) نیز دچار تغییرات اجتناب‌ناپذیری شد.
این مطالعه با هدف بررسی نقاط قوت، ضعف، تهدید‌ها و فرصت‌ها در حوزه‌ی آناتومی پس از دوران پاندمی کووید-19 از نظر اساتید علوم تشریحی دانشگاه علوم پزشکی ایران، انجام شد.
واژه‌های کلیدی: نامه به سردبیر، کووید-19
متن کامل [PDF 192 kb]   (368 دریافت)    
نوع مطالعه: نامه علمی | موضوع مقاله: ساير موارد
دریافت: 1400/5/21 | پذیرش: 1400/7/6 | انتشار: 1400/1/15 | انتشار الکترونیک: 1400/1/15

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education