XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Amiri H, Naghibeiranvand M, Allahverdi N. Comparison of the effect of e-learning and workshop on Nursing Students learning. Iranian Journal of Medical Education 2021; 21 :256-265
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-5265-fa.html
امیری هنگامه، نقی بیرانوند مهران، اللهویردی نسیم. مقایسه تأثیر آموزش الکترونیکی و کارگاهی بر میزان یادگیری دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1400; 21 () :256-265

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-5265-fa.html


(مربی)، گروه پرستاری، دانشکده پرستاری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد، خرم‌آباد، ایران. ، mehranbeiranvandmsc@gmail.com
چکیده:   (1598 مشاهده)
مقدمه: امروزه گرایش روز افزون نسبت به آموزش الکترونیکی وجود دارد و از طرفی هنوز استفاده از روش‌های تدریس کارگاهی نیز مورد توجه است. این پژوهش با هدف مقایسه تأثیر دو روش آموزش الکترونیکی و کارگاهی بر میزان یادگیری مراقبت از بیماران مبتلا به دیس ریتمی‌های قلبی در دانشجویان پرستاری انجام شد.
روش‌ها: مطالعه حاضر یک مطالعه نیمه‌تجربی دو گروهه از نوع پیش‌آزمون– پس‌آزمون بدون گروه کنترل است که 60 نفر (دو گروه 30 نفره) از دانشجویان سال آخر کارشناسی پرستاری دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی لرستان به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، آزمون چهارگزینه‌ای محقق‌ساخته بود. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از روش‌های آماری توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و آزمون تی دوگروهی مستقل انجام شد.
نتایج: میانگین و انحراف معیار نمره یادگیری در گروه آموزش الکترونیکی و آموزش کارگاهی به ترتیب 68/2±29/11 و 35/1±41/10 (از مجموع 20 نمره) بود. نتایج حاکی از آن بود که آموزش الکترونیکی و آموزش کارگاهی هر دو بر یادگیری دانشجویان مؤثر است، تفاوت معناداری بین تأثیر دو روش آموزشی تحت وب و کارگاهی بر میزان یادگیری یافت نشد (05/0<P).
نتیجه‌گیری: یادگیری به روش آموزش الکترونیکی، یکی از نیازهای اساسی آموزش امروزی در همه سطوح و رده‌های آموزشی است و با توجه به مزایایی چون انعطاف ‌پذیری بالا و عدم محدودیت‌های زمانی و مکانی، می‌تواند به عنوان روشی مکمل در آموزش‌های آکادمیک مورد استفاده قرار گیرد.
متن کامل [PDF 490 kb]   (543 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: شيوه هاي آموزش
دریافت: 1400/2/12 | پذیرش: 1400/4/15 | انتشار: 1400/1/15 | انتشار الکترونیک: 1400/1/15

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education