XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Taghavinia M, Taghipour Anvari Z. Faculty and Residents, View Points about the Quality of Education in Anesthesia Residency Iran University of Medical Sciences. Iranian Journal of Medical Education 2015; 15 :377-379
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3705-fa.html
تقوی نیا منصوره، تقی پور انوری زهرا. ارزیابی کیفیت آموزشی بخش بیهوشی و درد از دیدگاه دستیاران و اساتید. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1394; 15 () :377-379

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3705-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی ایران، ، taghaviniama@yahoo.com
چکیده:   (4207 مشاهده)
حجم بالای انواع جراحی در کشور دلیلی بر اهمیت گروه آموزش بیهوشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی برای برطرف کردن مشکلات و تربیت نیروهای متخصص و کارآمد است(1). برای پاسخ‌گویی به نیازهای جامعه، برنامه‌ریزی با اهداف مشخص و تصمیم‌گیری اثربخش برای شناخت نیازها، نواقص و توانمندی‌ها بررسی دیدگاه افراد درگیر در حوزه‌ی مورد نظر لازم است. یکی از روش‌های تعیین نیازها، بررسی نواقص و نقاط قوت ارزیابی است(2). مطالعاتی در ارتباط با تعیین وضعیت آموزشی گروه‌های آموزشی تخصصی از طریق بررسی با روش ارزیابی به ویژه ارزیابی درونی انجام شده است(3و4) هدف این مطالعه ارزیابی کیفیت آموزشی بخش بیهوشی و درد در دانشگاه علوم پزشکی ایران بود تا با شناخت وضعیت موجود بتوان راه حل‌های ممکن، برای بهبود کیفیت آموزشی این گروه ارائه نمود.
واژه‌های کلیدی: کیفیت آموزشی، دستیاران
متن کامل [PDF 170 kb]   (1344 دریافت)    
نوع مطالعه: نامه علمی | موضوع مقاله: ارزشيابي برنامه
دریافت: 1394/2/16 | پذیرش: 1394/6/8 | انتشار: 1394/9/3 | انتشار الکترونیک: 1394/9/3

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2023 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education