[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: جلد 15 - ::
جلد 15 - صفحات 379-377 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزیابی کیفیت آموزشی بخش بیهوشی و درد از دیدگاه دستیاران و اساتید
منصوره تقوی نیا*، زهرا تقی پور انوری
دانشگاه علوم پزشکی ایران، ، taghaviniama@yahoo.com
چکیده:   (4173 مشاهده)
حجم بالای انواع جراحی در کشور دلیلی بر اهمیت گروه آموزش بیهوشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی برای برطرف کردن مشکلات و تربیت نیروهای متخصص و کارآمد است(1). برای پاسخ‌گویی به نیازهای جامعه، برنامه‌ریزی با اهداف مشخص و تصمیم‌گیری اثربخش برای شناخت نیازها، نواقص و توانمندی‌ها بررسی دیدگاه افراد درگیر در حوزه‌ی مورد نظر لازم است. یکی از روش‌های تعیین نیازها، بررسی نواقص و نقاط قوت ارزیابی است(2). مطالعاتی در ارتباط با تعیین وضعیت آموزشی گروه‌های آموزشی تخصصی از طریق بررسی با روش ارزیابی به ویژه ارزیابی درونی انجام شده است(3و4) هدف این مطالعه ارزیابی کیفیت آموزشی بخش بیهوشی و درد در دانشگاه علوم پزشکی ایران بود تا با شناخت وضعیت موجود بتوان راه حل‌های ممکن، برای بهبود کیفیت آموزشی این گروه ارائه نمود.
واژه‌های کلیدی: کیفیت آموزشی، دستیاران
متن کامل [PDF 170 kb]   (1325 دریافت)    
نوع مطالعه: نامه علمی | موضوع مقاله: ارزشيابي برنامه
دریافت: 1394/2/16 | پذیرش: 1394/6/8 | انتشار: 1394/9/3 | انتشار الکترونیک: 1394/9/3
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Taghavinia M, Taghipour Anvari Z. Faculty and Residents, View Points about the Quality of Education in Anesthesia Residency Iran University of Medical Sciences. Iranian Journal of Medical Education 2015; 15 :377-379
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3705-fa.html

تقوی نیا منصوره، تقی پور انوری زهرا. ارزیابی کیفیت آموزشی بخش بیهوشی و درد از دیدگاه دستیاران و اساتید. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1394; 15 () :377-379

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3705-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 15 - برگشت به فهرست نسخه ها
مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی Iranian Journal of Medical Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4570