دانشگاه علوم پزشکی ایران، ، taghaviniama@yahoo.com
چکیده: (4173 مشاهده)
حجم بالای انواع جراحی در کشور دلیلی بر اهمیت گروه آموزش بیهوشی در دانشگاههای علوم پزشکی برای برطرف کردن مشکلات و تربیت نیروهای متخصص و کارآمد است(1). برای پاسخگویی به نیازهای جامعه، برنامهریزی با اهداف مشخص و تصمیمگیری اثربخش برای شناخت نیازها، نواقص و توانمندیها بررسی دیدگاه افراد درگیر در حوزهی مورد نظر لازم است. یکی از روشهای تعیین نیازها، بررسی نواقص و نقاط قوت ارزیابی است(2). مطالعاتی در ارتباط با تعیین وضعیت آموزشی گروههای آموزشی تخصصی از طریق بررسی با روش ارزیابی به ویژه ارزیابی درونی انجام شده است(3و4) هدف این مطالعه ارزیابی کیفیت آموزشی بخش بیهوشی و درد در دانشگاه علوم پزشکی ایران بود تا با شناخت وضعیت موجود بتوان راه حلهای ممکن، برای بهبود کیفیت آموزشی این گروه ارائه نمود.
Taghavinia M, Taghipour Anvari Z. Faculty and Residents, View Points about the Quality of Education in Anesthesia Residency Iran University of Medical Sciences. Iranian Journal of Medical Education 2015; 15 :377-379 URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-3705-fa.html
تقوی نیا منصوره، تقی پور انوری زهرا. ارزیابی کیفیت آموزشی بخش بیهوشی و درد از دیدگاه دستیاران و اساتید. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1394; 15 () :377-379