دوره 12، شماره 4 - ( 4-1391 )                   جلد 12 شماره 4 صفحات 239-231 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Amirnia M, mohammadi F, Vahidi R G, Mohammadzadeh M, Gojazadeh M, Hejazi S A et al . General Practitioners’ Views toward Quality of Continuing Medical Education Programs in Tabriz. Iranian Journal of Medical Education 2012; 12 (4) :231-239
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1806-fa.html
امیرنیا مهدی، محمدی فائزه، وحیدی رضاقلی، محمد زاده محمد، قوجازاده مرتضی، حجازی سید احمد و همکاران.. نظرات پزشکان عمومی درباره کیفیت برنامه‌های آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی تبریز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1391; 12 (4) :231-239

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1806-fa.html


، fmfaezehmohammadi@gmail.com
چکیده:   (11714 مشاهده)
مقدمه: آگاهی از نظرات شرکت‌کنندگان برنامه‌های آموزش مداوم در مورد جنبه‌های مختلف این برنامه‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. این مطالعه به منظور بررسی نظرات پزشکان عمومی در مورد کیفیت برنامه‌های آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی تبریز صورت گرفت. روش‌ها: در این مطالعه توصیفی مقطعی، جامعه مورد پژوهش، پزشکان عمومی شرکت‌کننده در برنامه‌های مدون آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی تبریز از مهر تا اسفند سال 1389 بودند که از بین آنها تعداد 267 نفر با روش نمونه‌گیری آسان انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها، پرسشنامه محقق ساخته بود. پس از تعیین روایی و پایایی ابزار و تکمیل پرسشنامه‌ها، داده‌های به دست آمده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: اکثریت شرکت‌کنندگان (8/64 درصد) مرد بوده و 1/92 درصد سابقه شرکت در برنامه‌های آموزش مداوم داشتند. 9/62 درصد پزشکان توانایی برنامه مدون در به روز کردن اطلاعات مشمولین را در حد زیاد و بسیار زیاد بیان نمودند. 5/74 درصد داشتن رفتار محترمانه و مشوق توسط مدرسین را در حد زیاد و بسیار زیاد بیان نمودند. امکان بیان تجربیات شرکت‌کنندگان در بحث‌ها از نظر 2/41 درصد در حد کم و بسیار کم بود. 8/79 درصد نیاز به طراحی برنامه براساس مشکلات شایع بهداشتی درمانی را در حد زیاد و بسیار زیاد بیان نمودند. نتیجه‌گیری: استفاده از روش‌های نوین آموزشی و افزایش مشارکت شرکت‌کنندگان در طراحی و اجرای برنامه‌ها و اجرای نیازسنجی مستمر برای ارتقای کیفیت برنامه‌های آموزشی ضروری به نظر می‌رسد.
متن کامل [PDF 298 kb]   (2307 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: آموزش مداوم
دریافت: 1390/7/9 | پذیرش: 1390/10/22 | انتشار: 1391/4/25 | انتشار الکترونیک: 1391/4/25

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education