:: دوره 10، شماره 5 - ( ویژه نامه توسعه آموزش 1389 ) ::
جلد 10 شماره 5 صفحات 949-943 برگشت به فهرست نسخه ها
سبک‌های تدریس اساتید مقطع علوم پایه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
فریبا حقانی، الهام چاوشی، علی والیانی، محمدحسین یار محمدیان
، chavoshi-elham@yahoo.com
چکیده:   (17222 مشاهده)
مقدمه: سبک تدریس اساتید در ارتقای میزان یادگیری موثر است. دستیابی به چنین هدف مهمی مستلزم این است که مدرسان در سبک‌های تدریس خود از شیوه‌های متفاوت استفاده کنند. این مطالعه با هدف تعیین سبک‌های تدریس اساتید مقطع علوم پایه دانشکده پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شده است. روش‌ها: در یک مطالعه توصیفی در سال 1387، تعداد 74 استاد علوم پایه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به صورت سرشماری انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد سبک تدریس پراشنیگ (TSA) شامل 61 گویه بود. تجزیه و تحلیل داده‌ها به صورت میانگین، انحراف معیار در نرم‌افزار SPSS انجام شد. نتایج: در حیطه روش‌های تدریس(2/93) درصد، در حیطه راهبردهای مدیریت (3/97) درصد، درحیطه محیط کلاس(6/71) درصد، و در حیطه فنون برنامه‌ریزی (6/98) درصد اساتید از سبک انعطاف‌پذیر استفاده کرده‌اند. نتیجه‌گیری: توصیه می‌شود سبک‌های تدریس اساتید برمبنای سبک‌های ترجیحی دانشجویان انتخاب شود و کارگاه‌های آموزشی در زمینه آشنایی اساتید با سبک‌های تدریس برگزار گردد.
واژه‌های کلیدی: سبک تدریس، اساتید، مقطع علوم پایه، دانشکده پزشکی
متن کامل [PDF 228 kb]   (3871 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: ساير موارد
دریافت: 1389/2/27 | پذیرش: 1390/5/13 | انتشار: 1389/11/26


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 5 - ( ویژه نامه توسعه آموزش 1389 ) برگشت به فهرست نسخه ها