Jalili M, Mirzazadeh A, Jaffarian A. The Concept Of Scholarship: Educational Scholarship And Its Application In Iran. Iranian Journal of Medical Education 2009; 9 (2) :167-180
URL:
http://ijme.mui.ac.ir/article-1-981-fa.html
، mjalili@tums.ac.ir
چکیده: (17204 مشاهده)
یکی از مفاهیمی که در دو دهه اخیر وارد عرصههای دانشگاهی شده، مفهوم دانشپژوهی (Scholarship) و بویژه، دانشپژوهی آموزشی است. با گنجاندن این مفهوم در ماده یک آییننامه ارتقای مرتبه اعضای هیأت علمی و در نظر گرفتن آن به عنوان یکی از اجزای ضروری برای پیشرفت و ارتقای آکادمیک، توجه به این مسأله وارد مرحله جدیدی شده است. این نوشته کوتاه میکوشد تا با بیان پیشینه و اصول حاکم بر این دیدگاه نسبتاً تازه، زمینه آشنایی خوانندگان را با مفهوم دانشپژوهی، بویژه دانشپژوهی آموزشی، و چگونگی ارزیابی آن فراهم آورد. در این مبحث همچنین اشاره کوتاهی به زیرساختهای مورد نیاز برای اشاعه فعالیتهای دانشپژوهی در حوزه آموزش و نیز چالشهای پیش روی این امر خواهد شد.
نوع مطالعه:
مروری |
دریافت: 1388/6/12 | پذیرش: 1390/5/16 | انتشار: 1388/7/23 | انتشار الکترونیک: 1388/7/23
ارسال پیام به نویسنده مسئول