دوره 8، شماره 1 - ( 6-1387 )                   جلد 8 شماره 1 صفحات 174-164 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Aminpour F, Kabiri P, Naji H. Isfahan University Of Medical Sciences: Two Decades Of Scientific Achievements. Iranian Journal of Medical Education 2008; 8 (1) :164-174
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-789-fa.html
امین‌پور فرزانه، کبیری پیام، ناجی همایون. دستاوردهای دو دهه حضور دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در عرصه تولید علم. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1387; 8 (1) :164-174

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-789-fa.html


، f.aminpour@gmail.com
چکیده:   (15940 مشاهده)
مقدمه: مطالعات متعددی گواه رشد قابل ملاحظه فعالیت‌های پژوهشی و تولیدات علمی ایران طی سالیان اخیر می‌باشد. در این میان، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به عنوان یک دانشگاه مادر، دارای جایگاه ویژه‌ای بوده است. هدف از پژوهش حاضر، تعیین تولیدات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در طول حیات این دانشگاه یعنی از بدو تأسیس آن در سال 1364 تا سال 1385 بود. روش‌ها: این پژوهش یک مطالعه از نوع توصیفی است که بر اساس داده‌های بازیابی شده از بانک اطلاعاتی Web of Science ISI و نیز بانک اطلاعاتی Medline صورت گرفت. نتایج: پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در طی سال‌های مورد بررسی موفق به نمایه‌کردن 313 مقاله علمی در مدلاین و 350 مقاله در ISI شده‌اند. دانشکده پزشکی در زمینه تولیدات علمی نمایه شده در دو بانک اطلاعاتی مذکور در صدر دانشکده‌ها و مراکز وابسته به این دانشگاه قرار گرفت. نتیجه‌گیری: پژوهش حاضر بیانگر رشد قابل توجه مقالات علمی این دانشگاه، خصوصاً از سال 1379 به بعد می‌باشد. برقراری سیستم پرداخت پاداش به نویسندگان مقالات، ایجاد و گسترش زیرساختار شبکه اینترنت و ارائه خدمات اینترنتی در دانشگاه، اشتراک بانک‌های اطلاعاتی و مجموعه مجلات الکترونیکی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی روش تحقیق و مقاله‌نویسی از عمده دلایل این پیشرفت بشمار می‌رود.
متن کامل [PDF 306 kb]   (2397 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل |
دریافت: 1387/9/13 | پذیرش: 1390/5/16 | انتشار: 1387/6/25 | انتشار الکترونیک: 1387/6/25

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education