دوره 8، شماره 1 - ( 6-1387 )                   جلد 8 شماره 1 صفحات 157-154 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Fallahzadeh H, Mohebb S, Ezzedini F. Evaluating The Characteristics And Structure Of Dentistry Graduated Students' Theses In Shahid Sadughi University Of Medical Sciences. Iranian Journal of Medical Education 2008; 8 (1) :154-157
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-787-fa.html
فلاح‌زاده حسین، محب سهراب، عزالدینی فاطمه. ارزیابی ویژگی‌ها و ساختار پایان‌نامه‌های دانش‌آموختگان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1387; 8 (1) :154-157

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-787-fa.html


، hofaab@yahoo.com
چکیده:   (15772 مشاهده)
مقدمه: پایان‌نامه‌ها به عنوان یکی از منابع مهم اطلاعاتی به شمار می‌آیند. هدف از این مطالعه ارزیابی خصوصیات و ساختار پایان‌نامه‌های دانشجویان از نظر روش تحقیق بود. روش‌ها: در این مطالعه توصیفی، کلیه پایان‌نامه‌های دانش‌آموختگان رشته دندانپزشکی از سال 1377 تا 1383 به تعداد 176 جلد از نظر ساختار پژوهش، نوع مطالعه و نتایج مورد بررسی قرار گرفت. نتایج: سی و هفت و نیم درصد پایان‌نامه‌ها توصیفی، 6/17 درصد تجربی، 5/16 درصد توصیفی- تحلیلی، 8/6 درصد تحلیلی و 8 درصد کارآزمایی بالینی بودند. ده و دو دهم درصد پایان‌نامه‌ها از نظر نگارش و روش تحقیق نمره کیفیت عالی، 8/64 درصد نمره کیفیت خوب، 2/24 درصد نمره کیفیت متوسط و 6/0 درصد نمره ضعیف داشتند. نتیجه‌گیری: باید نظارت بیشتر روی کیفیت پایان‌نامه توسط اساتید راهنما و هدایت دانشجویان به سمت موضوعات تحلیلی و تجربی صورت گیرد. همچنین لزوم آموزش بیشتر روش تحقیق و آمار به دانشجویان و تدوین الگویی جامع برای نگارش پایان‌نامه‌ها چشمگیر است.
متن کامل [PDF 176 kb]   (2669 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله کوتاه |
دریافت: 1387/9/12 | پذیرش: 1390/5/16 | انتشار: 1387/6/25 | انتشار الکترونیک: 1387/6/25

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2024 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education