دوره 7، شماره 2 - ( 12-1386 )                   جلد 7 شماره 2 صفحات 316-309 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Shakournia A, Elhampour H, Mozafari A R, DashtBozorgi B. Ten Year Trends In Faculty Members' Evaluation Results In Jondi Shapour University Of Medical Sciences. Iranian Journal of Medical Education 2008; 7 (2) :309-316
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-687-fa.html
شکورنیا عبدالحسین، الهام پور حسین، مظفری علیرضا، دشت بزرگی بهمن. روند نتایج ارزشیابی اساتید دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در یک دوره ده ساله. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1386; 7 (2) :309-316

URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-687-fa.html


، shakurnia@yahoo.com
چکیده:   (21472 مشاهده)
مقدمه: داشتن نمره‌های ارزشیابی واقعی از عملکرد آموزشی اساتید، که لازمه هر گونه برنامه‌ریزی برای بهبود کیفیت است، منوط به وجود یک سیستم ارزشیابی معتبر و جامع و ارزیابی مداوم این سیستم می‌باشد. این مطالعه با هدف تعیین روند نتایج ارزشیابی اساتید در طی یک دوره ده ساله در دانشگاه علوم پزشکی اهواز انجام گرفته است. روش‌ها: در یک مطالعه مقطعی، نمره ارزشیابی 84 عضو هیأت علمی غیر بالینی دانشگاه علوم پزشکی‌ جندی‌شاپور اهواز در یک دوره ده ساله، از سال 1375 تا 1384، مورد بررسی قرار گرفت. نمرات ارزشیابی اساتید از بایگانی مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه استخراج و با استفاده از نرم‌افزار SPSS و آزمون‌های آنالیز واریانس تکراری، همبستگی پیرسون و آزمون t تحلیل شد. نتایج: روند نمرات ارزشیابی بین 95/3 تا 02/4 تغییراتی جزیی داشته است. میانگین نمرات ارزشیابی اساتید در سال‌های مختلف و نیز میانگین نمرات ارزشیابی اساتید زن و مرد در سال‌های مختلف تفاوت معنی‌دار آماری نداشت. آزمون همبستگی پیرسون (ماتریس همبستگی) نشان داد بین نمره‌های ارزشیابی اساتید در بعضی سال‌ها همبستگی ضعیف تا متوسط و مثبت وجود دارد. (حداقل 22/0 و حداکثر 65/0). نتیجه‌گیری: ارزشیابی استاد توسط دانشجویان، علی‌رغم اینکه جامعه دانشجویان ارزشیابی‌کننده در طی این دوره متفاوت بوده‌اند، ثبات داشته است. لازم است برای ارتقای نمرات ارزشیابی استادان در شیوه آموزش مهارت‌های تدریس اساتید بازنگری شود.
واژه‌های کلیدی: ارزشیابی، استاد، روند، علوم پزشکی.
متن کامل [PDF 220 kb]   (4522 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی اصیل |
دریافت: 1386/12/25 | پذیرش: 1390/5/16 | انتشار: 1386/12/25 | انتشار الکترونیک: 1386/12/25

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی می باشد.

© 2025 All Rights Reserved | Iranian Journal of Medical Education