Jaffari F, Valiani M. Evaluation of Field Training from the Viewpoints of Management and Informatics Students of Isfahan University of Medical Sciences. Iranian Journal of Medical Education 2002; 2 (1) :19-26
URL:
http://ijme.mui.ac.ir/article-1-56-fa.html
جعفری فریبا، والیانی محبوبه. ارزشیابی برنامه آموزش در عرصه از دیدگاه دانشجویان دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1381; 2 (1) :19-26
URL: http://ijme.mui.ac.ir/article-1-56-fa.html
چکیده: (18147 مشاهده)
مقدمه br> در راستای ارتقای کیفیت آموزش عالی، پژوهش حاضر با هدف ارزشیابی برنامه آموزش در عرصه (کارآموزی و کارورزی) دانشجویان دانشکده مدیریت و اطلاعرسانی پزشکی از دیدگاه خود آنها طراحی گردید تا نتایج آن در تدارک برنامه مطلوب آموزش در عرصه دانشجویان به کار گرفته شود.روشها br> در یک مطالعه توصیفی، کلیه دانشجویان رشتههای کتابداری و مدیریت (57 نفر) که واحد کارآموزی یا کارورزی داشتهاند مورد مطالعه قرار گرفتند. اطلاعات به وسیله پرسشنامه جمع آوری گردید. اعتماد و اعتبار علمیپرسشنامه با روش اعتبار محتوی و آزمون مجدد تایید شد. و نتایج با توزیع فراوانی نسبی و ارزش میزانی مقایسه و ارتباطات با آزمون کای دو توسط نرمافزار SPSS انجام شد. br>نتایج br> خودارزیابی دانشجویان از توانمندیهایشان در موضوعات آموزشی مورد بررسی در هر سه گروه مورد مطالعه متفاوت بود: همچنین بین آموختههای دانشجویان از استادان و توانمندیهای آنان در کارآموزی مدیریت، سازماندهی و استفاده از بانکهای اطلاعاتی، رابطه معنیدار مشاهده شد. رابطه بین توانمندی دانشجویان با مطالعه و انجام دادن وظایف محوله به دانشجویان نیز معنیدار بود. br>بحث br> بر اساس یافتههای پژوهش به نظر میرسد بازنگری در کارآموزیهای عملی دانشجویان در برخی قسمتها و افزایش ساعات کارآموزی عملی و درگیری بیشتر اعضای هیأت علمی در برنامههای کارآموزی عملی، ضرورت داشته باشد.
نوع مطالعه:
پژوهشی اصیل |
دریافت: 1385/6/15 | انتشار: 1381/3/25 | انتشار الکترونیک: 1381/3/25